9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    vreetides

Stuff/Unstuff/Stuff/Unstuff!!!!!

Hai people,

Waarschijnlijk een domme vraag, maar maak me maar wat slimmer.
    De laatste tijd als ik programma’s download, bijv van Limewire, dan krijg ik de programma’s niet meer open. Ze komen binnen als Stuffit bestand (.exe.sitx) en als ik ze dan Unstuff worden het .exe bestanden. Als ik die dubbelklik wordt het weer een Stuffit bestand. Ik zie bij ‘open met’ dat dat automatisch zo ingesteld is, maar ik weet niet welk programma ik moet kiezen om het dan mee te openen.
    Please help,

Alexander

Gast
    Anoniem

Voor zover ik weet zijn .exe bestandjes ook niet voor het Mac platform, maar zijn dit kleine proggies voor een windows PC. Dus bespaar je de moeite, en gooi ze maar meteen weg, want je kan hier echt niets mee….

Bijdrager
    nijntje

met virtual pc dus…

Bijdrager
    vreetides

Ben Virtual pc nu aan het downloaden. Wat doet het programma precies?

Bijdrager
    Esquare

Het maakt je Mac toegankelijk voor virussen en spyware. Staat netjes uitgelegd in de handleiding die erbij zit.

8)

Bijdrager
    bekhof

Je moet toch een doel hebben bij het downloaden van .exe bestanden? Ik neem aan dat je weet dat dit programma’s zijn, welke je niet op de Mac kunt draaien. Dat zal toch vóór het downloaden ook wel bekend zijn? Ik neem dus ook maar voor zeker aan dat je het verschil weet tussen Mac en PC?

Dus… waarom doe je dit dan? Begrijp me niet verkeerd, ik wil je zeker niet voor ‘dom’ uitmaken, ik vraag me gewoon je beweegredenen af…

Bijdrager
    nijntje

inderdaad, het maakt je pc versie van je mac toegankelijk voor spyware. Vandaar mijn advies: geen netwerk enablen op je pc (met je mac kun je dan nog wel praten) en de exe-applicatie., indien mogelijk, offline gebruiken.
    Trouwens, virtual pc downloaden? Een demo bedoel je – of heb je ook nog een Win OS liggen?

Bijdrager
    Sad

Vreetides,

een .exe is een bestand dat je alleen op windows PC’s kan openen. Bedenk eens even goed wat voor programma het eigenlijk is, voordat je met Virtual PC allerlei exe’s gaat openen en moeilijkheden krijgt.

Bijdrager
    vreetides

Right, ’t is duidelijk…
    En zo leren de kleine computermennekes maar verder en verder….
    Thanks you all

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.