7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    RobMaas

Studio Speakers te donker geluid

Hi,

Ik heb een setje M-Audio AV40 MKII Studio Speakers en werkt met FCP op een Mac Pro, speakers zijn aangesloten via RCA. Probleem is dat het geluid erg donker is waardoor ik soms de stemmen niet kan verstaan. Is hier een fix voor?

B.v.d.

Bijdrager
    deSpaanseRente

Ik zou nooit voor m-audio gaan als referentiestudiospeakers, dat is al één ding.
    Kan deels persoonlijk zijn, maar M-audio blijft eerder richting consumenten- dan professionele kwaliteit gaan.

Verder kan dit aan de omgeving liggen waarin de speakers staan.. maar ik gok toch eerder de monitors zelf.
    DE vraag is natuurlijk, heb je dit enkel bij één track of bij alles?

Moest je mijn raad willen voor alternatieve referentiemonitors die zeer frequent gebruikt worden in de industrie: Yamaha HS50/HS80.

Bijdrager
    McD44N

Er zit een bass-boost op die monitors, als je die uitzet, wordt het dan beter?
    Je kunt 3 dingen doen (naast andere speakers kopen)

– De akoestiek van de ruimte speelt zeker een rol; een kleine, ‘harde’ ruimte zorgt voor extra opbouw rond het ‘midden-laag’, de frequenties die bij jou te hard klinken. Maar ik zou een foto van je werkplek moeten zien om daar echt iets over te zeggen.

– De luidspreker: Die AV-40’s hebben bass-reflexpoorten aan de achterkant, luister eens of het geluid beter wordt als je die (deels) afdekt.
    Ik heb zelf een stuk hoogpolig tapijt een halve meter achter m’n luidsprekers geplaatst. Hierdoor werd de bas een stuk strakker.

– Je kunt ook via software het midden-laag iets verzwakken, gratis – zie onder. Dit werkt via Soundflower, zodat al het geluid dat de computer uitgaat wordt behandeld. Maar ik zou eerst met akoestiek en luidspreker aan de slag gaan.

http://osxdaily.com/2012/05/18/equalizer-for-all-audio-mac-os-x/

Bijdrager
    RobMaas

Ik ga met jullie suggesties aan de slag. Omdat er met veel audio-tracks wordt gewerkt (6) kan het zijn dat het geluid dichtloopt, of dat de sound card van de Mac Pro (early 2009, 2,66 quad core) het niet trekt?

Bijdrager
    MacKevin11

Een geluidskaart die het niet trekt? Nog nooit van gehoord
    Volgensmij kan de interne kaart 96,000kHz aan met 24bit (geh. getal).

Bijdrager
    FilX

Meteen nieuwe spullen kopen is niet echt een briljant advies als er nog zo veel onduidelijk is lijkt mij. Die M-Audio monitors moeten prima kunnen laten horen of het geluid goed is of niet, daar heb je niet meteen professionele monitors voor nodig. Kennelijk hebben die monitors op andere momenten wel aan de eisen van de TS voldaan, dus waarom meteen een nieuwe set monitors naar binnendragen het probleem gaat oplossen is mij een raadsel. Is de opname slecht, dan gaan ‘nieuwe spullen’ zeker niet werken, daar wordt het alleen maar erger van…

De vraag is vooral: hoe is het geluid opgenomen ?

De omgevingsgeluiden / manier van opnemen hebben véél meer invloed dan een andere set monitors of andere opstelling van je monitors. Dan komt het aan op heel goed afmixen van het geluid om het te ‘redden’.

Bijdrager
    Лукас
    RobMaas op 24 april 2013

Ik ga met jullie suggesties aan de slag. Omdat er met veel audio-tracks wordt gewerkt (6) kan het zijn dat het geluid dichtloopt, of dat de sound card van de Mac Pro (early 2009, 2,66 quad core) het niet trekt?

De hoeveelheid tracks die je tegelijk kan afspelen is afhankelijk van de snelheid van je harde schijf en in mindere mate de CPU.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.