5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Appelsientje

Studio Display Monitor op VGA

Hallo allemaal..

Ik ben nieuw op deze forum. Dit komt omdat ik laatst een Apple Studio Display monitor heb gekocht. Ik heb zelf nog geen Apple PC maar wel een normale PC met een VGA-ingang voor een monitor. Helaas ben ik er pas laat achter gekomen dat de uitgang op mijn Apple scherm niet op die van me PC past.

Ik heb ernaar gevraagd bij vrienden die wel Apple hebben maar ze weten alleen over een kabel waarbij je DVI naar VGA kan switchen. Dus een VGA monitor op je Apple PC. Maar ik zoek juist het omgekeerde.. dus een Apple Monitor op een normale PC met VGA monitor input.

Ik hoop dat er iemand hier is die mij kan vertellen of zoiets wel bestaat en zo ja, hoe zo’n kabel heet en waar ik het kan krijgen. Ik woon zelf in de omgeving van Den Haag.

Alvast bedankt,

Appelsientje

Bijdrager
    Adriaan MoI

Volgens mij moet je een adapter ADC to VGA van Dr. Bott hebben. Deze kosten zo’n 100 euro.

Bijdrager
    MacAssist

Bij het dichtbijzijnde Apple Centre hebben ze zo’n kabel voor je ->

In Den Haag is dit:

Apple Centre LJS
    Lutherse Burgwal 11, Den Haag
    070 – 3648648

Dr Bott ADC-naar-VGA-beeldschermadapter kost bij de Apple Store 39,-

Bijdrager
    Appelsientje

Bedankt voor de snelle reacties…

Ik ging op google zoeken naar hoe de kabel eruit ziet maar volgens mij is de kabel van Dr.Bott voor Apple PC gebruikers die een normale VGA monitor willen aansluiten op hun Apple PC. En ik wil juist het omgekeerde… dus een Apple scherm aansluiten op een normale PC met een VGA input.

Aan de kabel van Dr. Bott te zien heeft deze een VGA input en een ADC output. Ik moet een kabel hebben met een VGA output en een ADC input. Bestaan deze wel?

Bijdrager
    t.leffers

Hoezo wil je een ADC connector? Je hebt toch een nieuwe Studio Display met DVI-connector.
    Volgens mij is het dan het eenvoudigst om een nieuwe videokaart voor je PC te kopen. Ik neem tenminste aan dat je je studio display niet aan een laptop hebt hangen.
    Zo’n convertertje zal inderdaad zeker wel richting de 50 euro gaan, en voor iets meer heb je wel een prima videokaart hoor, denk ik. Zeker als je nu de kaart die je nu hebt gewend bent; aangezien die alleen een analoge aansluiting heeft, dus niet een van de nieuwsten is.
    Bij de mycom in Den Haag beginnen ze al bij 40 euro geloof ik.
    succes.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.