7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Jdijkers

Studie -> macbook -> goed genoeg voor mijn gebruik?!

Ik ben net begonnen met een studie aan de EUR. Ik zoek nog een laptop en heb nooit een apple gehad, wel af en toe mee gewerkt. Ik lees veel mooie dingen over macbooks en ik zoek dus ook de voordelen/mogelijkheden. Als we van de prijs van de 2e macbook uitgaan (Studentenkorting = 1130 euro). Voor dat geld zoek ik dus een macbook of een windows laptop.

Ik ben er achter dat een macbook alle programmas (word etc maar misschien nog beter iLife pakket makkelijk aankan en dit is dus een goed deel van mijn tijdsbestek op de laptop). Ik kijk echter ook veel series, films en ik vroeg mij af of de macbook dat wel trekt. Vooral omdat veel series op x264/Hd ready en ook zelfs FullHD kwaliteit zijn vraag ik mij af of een macbook wel dit soort spul kan afspelen zonder dat audio niet synchroon loopt en video hapert/schokt.

In dat geval moet ik zoeken naar een iets krachtigere laptop die ook wel te vinden zijn alleen waar ik me minder in verdiept heb (windows). Wie heeft er tips?!

Bijdrager
    Josebo.

Lijkt me geen probleem! Heb zelf ook een MacBook en nog nooit problemen gehad. Heb er ook genoeg zware programma’s op gedraaid en nog nooit problemen. (zelfs met 1GB RAM)

Bijdrager
    Kobes

Ik heb nog nooit een FullHD film in zijn geheel bekeken. Wel HD trailers van Apple en HDReady series in mkv formaat. Dit gaat allemaal prima.

Bijdrager
    sven-

Verwacht niet alle films in 1080p formaat te kunnen kijken (afhankelijk van de gebruikte bitrate). Dat kan ik namelijk ook niet op mijn iMac met 2,4 GHz, 4GB Ram, en een betere videokaart dan in de MacBook zit.

Wil je je laptop gaan aansluiten op een extern scherm? Want anders lijkt me Full HD ook een beetje teveel van het goede.

Bijdrager
    AST
    ”sven-“

Verwacht niet alle films in 1080p formaat te kunnen kijken (afhankelijk van de gebruikte bitrate). Dat kan ik namelijk ook niet op mijn iMac met 2,4 GHz, 4GB Ram, en een betere videokaart dan in de MacBook zit.

Wil je je laptop gaan aansluiten op een extern scherm? Want anders lijkt me Full HD ook een beetje teveel van het goede.

Mee eens, het blijft natuurlijk maar een 13” schermpje.

Bijdrager
    McHank
    ”AST”
    ”sven-“

Mee eens, het blijft natuurlijk maar een 13” schermpje.

waarom 1080p willen afspelen op een 13″ scherm? 720p is op het scherm van een macbook meer dan mooi genoeg, en verschil met 1080p zie je toch niet..

Ik speel regelmatig 720p series af op mijn macbook (onderschrift), al raad ik wel 2 gig ram aan..

Bijdrager
    spacefreek

Allemaal geen enkel probleem, heb vaak genoeg ervaren dat met dezelfde technische specificaties je op Mac OS veel beter presteert als met windows. En alles wat je wil doen moet kunnen, zoals wel al gemeld is 1080p op een 13inch wat krapjes:P

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.