28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:
    Bijdrager
    MacBenji

Studentenkorting

Niet de eerste keer dat dit topic voorbij komt, maar ik heb nergens een compleet antwoord op de vraag kunnen vinden. Waar koop je nou de goedkoopste mac als student zijnde?

Tot nu toe heb ik de volgende kortingen gevonden.

Apple Centre A-Mac : 4 %
    Apple Centre CS : 5%
    Apple Store voor studenten : 6 %

Wie weet meer?!

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik denk bij de apple store zelf, maar misschien kun je de BTW terugkrijgen? Scheelt ook 19 %

Bijdrager
    computer space

Misschien komt postbank weer met een goede terug-naar-school actie.

Bijdrager
    kempovic

wat voorn mac wil je kopen?
    de kortingen in apple store voor onderwijs zijn hogen bij bep. producten

Bijdrager
    MacBenji

De mac die ik op het oog heb is de macbook 1.83Ghz met 1GB Ram

Bijdrager
    SM-R2

Als je een postbank studenten rekening hebt dan krijg je bij de speciale postbank apple store 8% korting

Bijdrager
    Matt-le-Boss

en als je iemand kent, die lesgeeft, zou het ook feest zijn. die krijgt iig bij Apple centre HTR 8%

Bijdrager
    Nikita

Jup, via de Postbank (moet je wel daar een Studentenrekening hebben) kost de 17″ iMac 1195 euro, tegen 1221 resp. 1299 euro via de Online Apple Store.
    De ‘offline’ winkels geven vaak nog minder studentenkorting en in elk geval nooit meer dan die van de online Store.

Bijdrager
    dimelot
    ”edward007″

Ik denk bij de apple store zelf, maar misschien kun je de BTW terugkrijgen? Scheelt ook 19 %

Je krijgt de btw niet terug…..je mag deze van je omzet aftrekken…

ontopic: bij de applestore krijg je als particulier de meeste korting.
    Maar ik heb ook weleens gehoord als je jezelf aanmeldt als Developer dat je 10% korting krijgt.
    Maar dat kost je weer zoveel $$$ en of dat uiteindelijk verschil maakt weet ik niet…

edit: klik hier voor meer over Developer korting.

Of stuur Brimme ff een PB over zijn ervaringen daarmee

Bijdrager
    Erik Joling
    ”MacBenji”

De mac die ik op het oog heb is de macbook 1.83Ghz met 1GB Ram

Elk procent scheelt je dus ongeveer 12 euro. Afhankelijk van je inkomen stelt dat niks voor of is het een bedrag dat er toe doet. Maar er is meer. Als je een probleem hebt kan je naar een plezierige service verlenende winkel even terug, bij een online store moet je opbellen en de boel terugsturen (ik heb mijn iMac G4 online gekocht en nooit een probleem gehad, maar over de MacBook lees ik een hoop over terugsturen, omruilen etc.). Weeg dat dus tegen elkaar af. Er is een draadje over de Maccentres maar daar lopen de meningen per zaak weer erg uit elkaar. Bekijk het toch maar eerst even voordat je alleen voor het goedkoopste gaat.

Bijdrager
    Milottegirl

Je kunt het beste je Mac online kopen wat de studentenkorting betreft. Ik heb vernomen dat RAF in Utrecht dezelfde korting als de edu store geeft, dus als je je Mac niet online wilt kopen moet je naar Utrecht.

Bijdrager
    maxiBook

Voor zover ik weet geeft de Mexpert in Enschede ook dezelfde prijzen als de prijzen van de online store.. Althans, een jaar geleden toen ik mijn iBook kocht iig wel…

Bijdrager
    byrolf

offtopic.
    Heeft BTW rechtstreeks iets met omzet te maken?
    Je ontvangt (als deel van je omzet ) BTW en je draagt alle ontvangen BTW af – de voorheffting ( BTW die je zelf betaald ). Geen omzet betekend wel alle betaalde BTW terug.
    Iedereen kan zich inschrijven bij de kamer van koophandel als hebbende een vrij beroep; fotograaf bijvoorbeeld. Krijg je wel alle BTW terug van alle aankopen die gerelateerd zijn aan het vakgebied of ondernemen.
    Dus.

Bijdrager
    dimelot

offtopic: Hier lees je meer over btw e.d.

Bijdrager
    byrolf

offtopic
    ja precies.

Bijdrager
    sebavl

Ik vraag me nu af of die onderwijsshop wel écht goedkoper is ?

Want wie zegt me het verschil tussen deze 2 ..

[onderwijs – macbook pro serie]

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/belflInd.woa/6324043/wo/RLyaY84rDRVw2STPwir1yZno4Wa/4.PSLID?mco=14EF4674&nclm=MacBookPro

[Gewone – macbook pro serie]

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/belflBusiness.woa/6154045/wo/S62t3U06FECF3zOQiS21UEtMjoX/1.PSLID?mco=16FA5F1C&nclm=MacBookPro

Het enige verschil is als je op ‘store’ klikt vanboven,
    blijkt dat de 2de, normale shop voor bedrijven is ( is dit normaal ? )
    Is het daardoor goedkoper of .. ?:roll:

Bijdrager
    Erik Joling
    ”sebavl”

Want wie zegt me het verschil tussen deze 2 ..

Bij de onderwijsstore (België) MB Pro 15,4 inch Eur 1.857,35 (Eur 1.535,00 excl. BTW)
    Bij de professionele store Eur 1,668.60 (en dat is dan excl btw)

Het onderwijs is net zo als particulieren btw-plichtig. Als je adverteert en je richt je op onderwijs of op particulieren, dan moet je de prijs inclusief btw vermelden. Richt je je op bedrijven dan hoeft dat niet.
    In een advertentie in een gewone krant moet dus altijd de prijs inclusief btw (als grootste) vermeld staan. Sommige bedrijven doen dat niet maar dat deugt niet.

Bijdrager
    sebavl

Maar er staat onderaan ( bij de professionele store )
    dus waar de mpb 15,4″ 1668.60 € kost :

Alle prijzen zijn inclusief 21% BTW en ver wijderingsbijdrage, maar exclusief verzendkosten. Klik hier voor meer informatie over deze verwijderingsbijdrage.

?

Bijdrager
    Erik Joling

Je hebt gelijk. Ook als je verder klikt (de koop voorbereidt) dan blijft dat er onder staan. Je weet nu dus waar je terecht moet voor een MacBook Pro!

Bijdrager
    miranon
    ”sebavl”

Alle prijzen zijn inclusief 21% BTW en ver wijderingsbijdrage, maar exclusief verzendkosten. Klik hier voor meer informatie over deze verwijderingsbijdrage.

?

Ja, maar uiteindelijk kom jij op:

Mandje (excl. BTW): Eur 1,668.60
    Verzendkosten: Eur 0.00
    Belasting: Eur 350.41
    Subtotaal: Eur 2,019.01

:)

Bijdrager
    Cloudsurfer

Even over die Studentenkorting, welke scholen komen in aanmerking voor de onderwijskorting? Ik volg nu een studie Vliegtuigonderhoudstechniek bij het ROC Airport, waarvoor je wel het een en ander moet uittikken aan verslagen. Kom je er dan voor in aanmerking?

Bijdrager
    Nikita

Gewoon via de Online Store je school en de plaats intypen en je komt op de Onderwijs Store. Volgens mij controleren ze d’r maar heel weinig. Alleen in de echte winkels moet je wel een studentenpas laten zien.

Bijdrager
    Cloudsurfer

Okee, dat is mooi :D ik was ook van plan om de 1,83GHz MB te kopen met 1 gig aan ram, maar met de onderwijskorting kan ik daar nog makkelijk een schijfje van 80gb aan toevoegen en nog onder de 1199 zitten. Toch wel een extra 20gb voor Windows op reis :)

Bijdrager
    sebavl
    ”miranon”
    ”sebavl”

?

oké,
    zo ver had ik niet geklikt.
    bedankt om er me op te wijzen :)

Bijdrager
    ikwerk

Bij elke MacHouse vestiging krijg je de maximale studentenkorting van 6%, dus in Woerden, Amsterdam, Rotterdam en Hilversum. Uiteraard ook geen verzendkosten, en mocht je een probleem hebben, een eigen Technische Dienst.

Bijdrager
    Erik Joling
    ”miranon”

Er zit dus een fout in de site. In het ergste geval kan je de site misleidend noemen. Als zoiets in een winkel gebeurt mag je eisen dat je het product voor de geadverteerde prijs kunt kopen, tenzij de prijs onwaarschijnlijk is of er een enkel getal ontbreekt.

Bijdrager
    chilli dude

of voor mensen met een postbank studenten rekening

klik

nog meerrrr korting!

Bijdrager
    sebavl
    ”Erik

Er zit dus een fout in de site. In het ergste geval kan je de site misleidend noemen. Als zoiets in een winkel gebeurt mag je eisen dat je het product voor de geadverteerde prijs kunt kopen, tenzij de prijs onwaarschijnlijk is of er een enkel getal ontbreekt.

Vind ik ook vrij misleidend.
    hoort niet .. dan heb je bv net genoeg gespaard voor zo een dure macbook pro,
    kom je te weten dat je nog eens 350 € mag zoeken..

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.