-
Q:
Studentenkorting
Niet de eerste keer dat dit topic voorbij komt, maar ik heb nergens een compleet antwoord op de vraag kunnen vinden. Waar koop je nou de goedkoopste mac als student zijnde?
Tot nu toe heb ik de volgende kortingen gevonden.
Apple Centre A-Mac : 4 %
Apple Centre CS : 5%
Apple Store voor studenten : 6 %Wie weet meer?!
Jup, via de Postbank (moet je wel daar een Studentenrekening hebben) kost de 17″ iMac 1195 euro, tegen 1221 resp. 1299 euro via de Online Apple Store.
De ‘offline’ winkels geven vaak nog minder studentenkorting en in elk geval nooit meer dan die van de online Store.”edward007″Ik denk bij de apple store zelf, maar misschien kun je de BTW terugkrijgen? Scheelt ook 19 %
Je krijgt de btw niet terug…..je mag deze van je omzet aftrekken…
ontopic: bij de applestore krijg je als particulier de meeste korting.
Maar ik heb ook weleens gehoord als je jezelf aanmeldt als Developer dat je 10% korting krijgt.
Maar dat kost je weer zoveel $$$ en of dat uiteindelijk verschil maakt weet ik niet…edit: klik hier voor meer over Developer korting.
Of stuur Brimme ff een PB over zijn ervaringen daarmee
”MacBenji”De mac die ik op het oog heb is de macbook 1.83Ghz met 1GB Ram
Elk procent scheelt je dus ongeveer 12 euro. Afhankelijk van je inkomen stelt dat niks voor of is het een bedrag dat er toe doet. Maar er is meer. Als je een probleem hebt kan je naar een plezierige service verlenende winkel even terug, bij een online store moet je opbellen en de boel terugsturen (ik heb mijn iMac G4 online gekocht en nooit een probleem gehad, maar over de MacBook lees ik een hoop over terugsturen, omruilen etc.). Weeg dat dus tegen elkaar af. Er is een draadje over de Maccentres maar daar lopen de meningen per zaak weer erg uit elkaar. Bekijk het toch maar eerst even voordat je alleen voor het goedkoopste gaat.
offtopic.
Heeft BTW rechtstreeks iets met omzet te maken?
Je ontvangt (als deel van je omzet ) BTW en je draagt alle ontvangen BTW af – de voorheffting ( BTW die je zelf betaald ). Geen omzet betekend wel alle betaalde BTW terug.
Iedereen kan zich inschrijven bij de kamer van koophandel als hebbende een vrij beroep; fotograaf bijvoorbeeld. Krijg je wel alle BTW terug van alle aankopen die gerelateerd zijn aan het vakgebied of ondernemen.
Dus.offtopic: Hier lees je meer over btw e.d.
Ik vraag me nu af of die onderwijsshop wel écht goedkoper is ?
Want wie zegt me het verschil tussen deze 2 ..
[onderwijs – macbook pro serie]
[Gewone – macbook pro serie]
Het enige verschil is als je op ‘store’ klikt vanboven,
blijkt dat de 2de, normale shop voor bedrijven is ( is dit normaal ? )
Is het daardoor goedkoper of .. ?”sebavl”Want wie zegt me het verschil tussen deze 2 ..
Bij de onderwijsstore (België) MB Pro 15,4 inch Eur 1.857,35 (Eur 1.535,00 excl. BTW)
Bij de professionele store Eur 1,668.60 (en dat is dan excl btw)Het onderwijs is net zo als particulieren btw-plichtig. Als je adverteert en je richt je op onderwijs of op particulieren, dan moet je de prijs inclusief btw vermelden. Richt je je op bedrijven dan hoeft dat niet.
In een advertentie in een gewone krant moet dus altijd de prijs inclusief btw (als grootste) vermeld staan. Sommige bedrijven doen dat niet maar dat deugt niet.”sebavl”Maar er staat onderaan ( bij de professionele store )
dus waar de mpb 15,4″ 1668.60 € kost :Alle prijzen zijn inclusief 21% BTW en ver wijderingsbijdrage, maar exclusief verzendkosten. Klik hier voor meer informatie over deze verwijderingsbijdrage.
?
Ja, maar uiteindelijk kom jij op:
Mandje (excl. BTW): Eur 1,668.60
Verzendkosten: Eur 0.00
Belasting: Eur 350.41
Subtotaal: Eur 2,019.01Even over die Studentenkorting, welke scholen komen in aanmerking voor de onderwijskorting? Ik volg nu een studie Vliegtuigonderhoudstechniek bij het ROC Airport, waarvoor je wel het een en ander moet uittikken aan verslagen. Kom je er dan voor in aanmerking?
”miranon””sebavl”Maar er staat onderaan ( bij de professionele store )
dus waar de mpb 15,4″ 1668.60 € kost :Alle prijzen zijn inclusief 21% BTW en ver wijderingsbijdrage, maar exclusief verzendkosten. Klik hier voor meer informatie over deze verwijderingsbijdrage.
?
Ja, maar uiteindelijk kom jij op:
Subtotaal: Eur 2,019.01oké,
zo ver had ik niet geklikt.
bedankt om er me op te wijzen”miranon”Ja, maar uiteindelijk kom jij op:
Subtotaal: Eur 2,019.01Er zit dus een fout in de site. In het ergste geval kan je de site misleidend noemen. Als zoiets in een winkel gebeurt mag je eisen dat je het product voor de geadverteerde prijs kunt kopen, tenzij de prijs onwaarschijnlijk is of er een enkel getal ontbreekt.
”ErikEr zit dus een fout in de site. In het ergste geval kan je de site misleidend noemen. Als zoiets in een winkel gebeurt mag je eisen dat je het product voor de geadverteerde prijs kunt kopen, tenzij de prijs onwaarschijnlijk is of er een enkel getal ontbreekt.
Vind ik ook vrij misleidend.
hoort niet .. dan heb je bv net genoeg gespaard voor zo een dure macbook pro,
kom je te weten dat je nog eens 350 € mag zoeken..
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.