10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    BluePad

Studenten server?

Hallo allemaal.

Binnenkort ga ik studeren, nu wil ik graag de bestanden die ik op school maak op me Macbook Air opslaan op een Server, ook wil ik vanaf thuis deze server kunnen bereiken, voorbeeld:

Thuis maak ik een bestand -> sla hem op de server op

Hoe kan ik dan via me Macbook Air bij het opgeslagen bestand die ik thuis hebt gemaakt, ik dacht meteen aan DropBox alleen is die niet voldoende kwa schijfruimte en wilde ik zelf een Studenten server maken, dus mijn vraag om een lang verhaal kort te maken, hoe sync ik de files van de server naar me macbook air en terug naar de Windows Server 2008?

En hoe kan ik continu verbinding hebben met de server zonder gebruik te maken van RDP/RDC

Bijdrager
    Christophe F

Correct me if I’m wrong maar ik denk dat je gewoon een Time Capsule open kan stellen naar het internet toe, zo kan je je bestanden daar op opslaan en bewerken van eender welke locatie (thuis, op school). Tenzij je al een server hebt natuurlijk…

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Een VNC naar de server zou denk ik de oplossing zijn. Echter lijkt het me makkelijker als je thuis een Pogoplug plaatst.

Bijdrager
    Tjerker

Of een NAS van Synology, bijvoorbeeld. Complete file- en web server, doet ook timemachine backup en kan met webdav handig naar buiten toe. En goedkoper dan een timecapsule.

Bijdrager
    Opiate

Ik weet dat je Dropbox te weinig vind qua schijfruimte, maar de uitbreiding (er voor betalen) is het geld echt dubbel en dwars waard… vooral ook omdat je heel eenvoudig al je kalenders, je adresboek, iPhoto library en andere dingen direct kunt syncen…

Ik heb een klein lan-servertje staan (SimpleShare, is een simpele NAS-oplossing) en die zou je daar ook voor kunnen gebruiken… maar omdat allemaal net zo smooth en “op de achtergrond” te laten lopen als dropbox dat doet, wordt een lastige onderneming…

Bijdrager
    BluePad

Geen andere manier om de files direct te syncen buiten de Dropbox, of VNC? dus een soort mirroring van de bestanden.

Bijdrager
    rtgrs

iDisk biedt je het meeste gemak, denk ik. Instellen dat je iDisk-synchronisatie wilt gebruiken en klaar. Bij andere diensten zul je extra instellingen moeten doen.

Bijdrager
    Elbertox

Waarom moeilijk als makkelijk kan, dropbox werkt echt super, mappen delen voor groepswerk, op elke computer loopt alles syncroon. Zelf via iphone kan je jou bestanden benaderen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik zeg: neem voor het gemak een abo op Dropbox.

Een server moet je onderhouden. Een server kan kapot gaan. Bij een server moet je zelf je backups maken.

Dropbox heeft zelfs een version control systeem ingebouwd! Je kan zelfs de vorige versies van je documenten herstellen! Dat is enorm veel geld waard:)

Bijdrager
    Gastje01

En als de bestanden te groot zijn voor dropbox, dan is een ftp-servertje wellicht een idee? Weliswaar handmatig synchroniseren, maar met software zoals Transit, redelijk makkelijk te beheren. Op de server kun je dan praktisch elk OS draaien, er is overal wel een ftp-server programma voor te krijgen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.