24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    Jedokus

Student / Hobby tekenaar

Hallo apple fans,

Ik studeer communicatiesystemen multimedia & vormgeving.
    Snelle toelichting, ik werk veel met de adobe pakketten en de macromedia pakketten. Daarnaast moet ik in projecten werken en documenten uitkunnen wisselen met windows computers.
    Ik heb in het eerste jaar een acer aspire 1.8 ghz gekocht met 512 ram intern geheugen en een 128 mb video kaartje.

Ik heb daar eigenlijk prima op kunnen werken, ik ben gewend aan windows, nooit ergens anders opgewerkt en kan prima mijn weg vinden en errors of virussen fixen.
    Nu is het desbetreffende laptopje bijna al ten einde. Het beeldscherm staat op het punt om te knappen bij zijn scharnieren en een laptop zonder scherm… is niet veel soeps.

Nu heb ik al langer de droom om een appletje aan te schaffen maar ben een beetje bang voor de hoge prijs voor het geval dat het OS mij niet ligt, daarnaast denk ik dat ik een beetje apple ‘geil’ ben. Wil ik niet gewoon een keer wat anders en doe ik het niet alleen omdat het geheel er zo strak uit ziet.
    Het is natuurlijk een beetje een lastige vraag maar is het wel handig voor mij? Zover je mij kent uit het bovenstaande verhaaltje.

Ik heb me ook altijd laten vertellen dat de apple beter is voor het grafische werk. Mijn leraren werken allemaal met apples maar het geld is er niet om in de lokalen apples te knallen, denk ik. Is dit ook daadwerkelijk het geval?

Ik kijk veel rond en kwam bij de macbook 2.0ghz.
    Een paar vraagjes:
    - Kan deze photoshop, illustrator itunes en bv firefox tegelijk runnen, ik gebruik deze progamma’s vaak in combinaties en wil dan graag flot kunnen switchen?
    – Ik heb een Wacom tablet, is deze compatibel met de appletjes?
    – Ik las dat photoshop via een emulator gerunned worden omdat er een intel processor in zit?
    zou iemand dit enigszins kunnen toelichten?