6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    robertberg

stuck in login

hallo,
    mijn macbook pro uit 2008 loopt vast bij het opstarten.
    er komt een startup chime,gevolgd door het login scherm met de verschillende users en de trackpad pijl bevind zick in de
    linker bovenhoek vh scherm.
    er is geen strandbal maar als ik de cursor wil bewegen gebeurt er niets.
    ik heb dit al eens eerder gehad en na een aantal restarts met “command+option+p+r” werkte het weer normaal.
    nu lukt deze procedure niet en na een flink aantal keren proberen helaas geen succes.
    heb ook verbose,safe boot,single user geprobeerd,mn install disk ingebracht maar die kwam er weer uit en niets heeft gewerkt.
    nog andere suggesties?

Bijdrager
    Janjans

Misschien ligt het aan de trackpad zelf. Kun je door middel van het gebruik van de Tab-toets wel een gebruiker selecteren? Of wanneer je een externe muis aansluit, beweegt de cursor dan wel? (Weet niet of je deze eerst dient te installeren en dus eerst ingelogd dient te zijn eer je deze kan gebruiken;) )

Ik heb niet het gevoel dat je computer vastloopt aangezien deze alles normaal lijkt te doen, behalve dan dat de cursor niet beweegt.

Welk OSX draai je eigenlijk? Onlangs nog iets geĂ¯nstalleerd? Zit er misschien nog een schijf in de superdrive?

Bijdrager
    SunKeeper

Als het aan het trackpad ligt, moet een externe muis (bij voorkeur bedraad) gewoon werken. Geen installatie nodig, zodra je die aansluit moet die meteen werken.

Kun je dan de helderheid wel regelen? Als dat ook niet gaat en niets reageert vanaf het toetsenbord, er is wel degelijk een freeze.

Indien je 10.7 Lion of hoger draait: als je opstart met Command + R ingedrukt vanaf de chime, kun je dan even later wel in de Recovery HD normaal werken, of start die ook niet volledig op? Test bijv. even Safari en browse een tijdje.

Als niets hierboven werkt: heb je de originele grijze schijven nog? Zo ja, doe de schijf met de Apple Hardware Test erin en start op met D vanaf de chime ingedrukt. Dan moet je in de Apple Hardware Test kunnen komen. Dit laatste moet altijd werken, zelfs als je Superdrive defect is. Daar krijg je dan namelijk een melding over.

Als de DVD geweigerd blijft worden en er herhaaldelijk uit blijft komen, is het misschien een idee om het met een externe drive te proberen. Of dit 100% hetzelfde werkt als de interne, weet ik dan weer niet precies.

Kijk maar eens hoever je komt.

Mislukt echt alles, dan is er grote kans dat je logic board defect is. Groot probleem in dat geval, want dan zit er niets anders op dan een nieuwe Mac te kopen.

Bijdrager
    tarun

Je kan een gebruiker ook selecteren door de eerste letter te typen en dan op Enter te drukken.

Bijdrager
    robertberg

bedankt voor de reacties
    even een update,heb nog even contact gehad met de mac helpdesk en met een shift,control,option truck werkte het weer voor 2 dagen.
    zojuist weer vastgelopen.grrr
    trackpad werkt prima zodra ik er weer inzit dus vermoed dat daar het probleem niet ligt.
    heb de nr 1 install disk er ingedaan en die wil er niet meer uit.
    heb dezelfde truck geprobeerd om uit de freeze te komen maar deze werkt helaas dit keer niet.
    pfff,nog meer ideen?
    thanks!

Bijdrager
    robertberg

verder is alles hetzelfde..hij start op tm het inlogscherm maar de pijl reageerd niet.
    ik hoor ook geen chime meer tijdens het opstarten.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.