4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    RPGboy

structuur (externe) harde schijf

Ik heb een externe harde schijf, en nou zag ik bij structuur (in info) dat het MS-DOS bestandssysteem was, en ook nog is FAT32.

Mijn vraag is, zou ik er voordeel bij hebben om het een Unix bestandssysteem te geven en al die shit die je ook nog kan instellen bij schijfhulpprogramma??

en zou NTSC niet sneller zijn?? (en als dat zo is, hoe moet ik dat dan aanpassen)

Jullie hebben er vast verstand van…

Bijdrager
    Juch

NTSC is een windows formaat. Mac kan er alleen van lezen en niet op schrijven. Dus als het een externe disk is voor je windows machine dan zou ik het idd NTSC formateren.

Als het voor beide je WIndows en Mac is, dan kun je het het beste FAT32 (= MS DOS formatting) formateren.

Is het enkel voor je Mac, dan is MAC OS EXTENDED (JOURNALED) toch echt de beste optie voor je!

Bijdrager
    Nikita

NTSC is het signaal van de Amerikaanse TV 8)

NTFS is het formaat wat door Windows 2000 / XP / Vista wordt gebruikt. Maar daar kan een Mac dus bijzonder weinig mee.
    HFS+ werkt het snelste onder OSX, maar is weer niet te lezen onder Windows. Als je ‘m wil formatteren, zal je ook de optie voor UFS (UNIX) aantreffen. Die kan je het beste links laten liggen omdat OSX er wel mee om kan gaan, maar zelfs niet alle OSX-programma’s dat formaat lusten…

Bijdrager
    bhaenraets
    ”Juch”

NTSC is een windows formaat.

OMG! Heeft Bill zich daar ook al mee bemoeid?!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.