3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Jujuke

Structuur bestanden iMac goed opzetten -> Hoe?

Good evening all,

Het is zover. Ik heb een ssd aangeschaft om de harde schijf in mijn iMac te vervangen. Tevens heb ik ook een externe harde schijf voorzien voor de nodige opslagcapaciteit van mijn multimedia. Via iFixit heb ik de tutorial om de harde schijf te installeren maar voor ik effectief kan beginnen wil ik graag het volgende weten. Ik ga een volledige clean install doen. Dus alle huidige bestanden (foto’s, video’s, muziek, enz..) moeten gebackupped worden, no issues there. Echter, eenmaal de clean install klaar is wil ik volgende 2 zaken bekomen:

1. Alle bestanden moeten opnieuw worden weergegeven zoals vandaag. Dwz, wanneer ik bvb in iPhoto naar mijn gebeurtenissen ga kijken moet ik deze zien zoals ze nu zijn opgezet. Bestaat er een mogelijkheid om de back-up zodanig te nemen dat dit kan? Of moet ik manueel alle bestanden importeren om dezelfde bestandsstructuur zoals vandaag te behouden?
    2. Bijkomen issue bij punt 1 is dat eenmaal de nieuwe hardware geplaatst is, alle multimediabestanden dan op de externe harde schijf zullen staan ipv op de interne zoals vandaag. Waarmee moet ik dan rekening houden?

Ik hoor graag jullie tips, tricks en thoughts, thx!

Grtz,

Jujuke

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  Night. Reden: In juiste subforum geplaatst

Moderator
    Night

Maak gewoon een TimeMachine backup. Bij de installatie van OSX wordt gevraagd of je een TimeMachine backup wil terugzetten, waarbij je daar uiteraard voor kiest. Je systeem zal er dan weer uitzien als vanouds.

Als alles inderdaad werkt als voorheen, kun je zelf kiezen welke bestanden je op de externe disk wil gaan zetten.
    Je iTunes Library en Photo’s Library moet je in zijn geheel verplaatsen waarna je de betreffende apps met de ALT toets ingedrukt opstart. Je kan dan de Libraries op de nieuwe lokatie selecteren.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    Jujuke

Beste Night,

Thx. Klinkt eenvoudig en hopelijk zal dat ook zo verlopen.

Grtz,

Jujuke

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.