4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    jeroengroter

Structureel falende Bluetooth

Postte hier al eerder over, maar het probleem blijft zich handhaven. Ik hoop vurig op DE tip…

Mijn Mac Mini 2012 (Dual Core versie) heeft me al een boel kopzorgen bezorgd, maar het allergrootste probleem zit toch in de volledig onbetrouwbare Bluetooth. Het zijn immers toch mn Wireless Keyboard en mn Trackpad waarmee ik het moet bedienen…

Onlangs heb ik een Wireless Mac Touchpad van Logitech gekocht. Dacht namelijk dat het een hardware probleem was. Helaas, BT bleef haperen en om de haverklap uitvallen. Toen een Magic Mouse gekocht. Zelfde probleem.

Het probleem is voornamelijk dat mijn handbewegingen heel erg vertraagd worden weergegeven, soms beweeg ik en gebeurt er nauwelijks iets. Dan gaat het juist weer veel te snel. Ook valt de verbinding soms helemaal weg (weergegeven op het scherm) om een paar seconden daarna weer verbonden te zijn. Ik zal nog even weergeven wat ik heb geprobeerd:

-Mijn DECT telefoon beneden uit het stopcontact gehaald en de handset uitgeschakeld.
    -De Babyfoon uitgezet en weggehaald uit de woonkamer
    -AL mijn andere Apple apparatuur (iPad4 iPad Mini, iPhone5, iPhone 4) UITgezet.
    -Dichter bij de Mac Mini gaan zitten (hielp heel even, maar daarna weer hetzelfde gezeur)
    -Uiteraard alle hardware voorzien van nieuwe en/of volle batterijen (Logitech is USB opgeladen)
    -Een port reset gedaan op de Mac Mini
    -Mijn buren zijn toevallig op wintersport nu, dus in dat huis wordt momenteel geen gebruik gemaakt van enige apparatuur..

Ik weet het nu gewoon niet meer. Ben ik de enige in NL die zoveel ellende ondervind aan zn BT apparatuur?
    Ik kan dus de fout aan de hardware kant van de randapparatuur uitsluiten. Zou het dan toch aan de Mac Mini zelf kunnen liggen?

Kan het zijn dat de BT ontvanger in de Mini niet goed werkt, of is het daarmee een kwestie van WEL of NIET werken?
    Zijn er overige storingsbronnen die ik over het hoofd heb kunnen zien?

Zoals je kunt begrijpen is de Mac Mini vrij waardeloos als je het niet kunt besturen. Enige optie zou wired zijn, maar omdat ik op 4 meter afstand zit van mn spul is dat niet erg wenselijk. Overigens had ik hiervoor een Mac Mini 2010/2011 en zat op dezelfde afstand. Alles werkte daarmee perfect…

Hopelijk kan iemand me helpen!!!

DAnk..

Moderator
    Pete.Z

Ik zou eens terug gaan naar de winkel, je hebt nog garantie, en dit klinkt best wel als een probleem in de Mac zelf, na alles wat je geprobeerd hebt.

Bijdrager
    jeroengroter

Na wat speurwerk kom ik een artikel tegen over dit probleem; het schijnt aan de storing van de USB3 poorten liggen…

Shielding Resolves USB 3.0 Conflict with Bluetooth

Iemand hier ook ervaring mee?

Bijdrager
    KR1275

Ik heb dat besteld, en het lijkt te werken. Helaas viel deze week mijn BT helemaal uit, dus ik denk dat die oplossing niet zo goed is voor je BT-module. Ik denk dat ik een nieuwe moet kopen.

Desondanks is het van de zotte dat jij het zelf met dit soort stickers moet oplossen. Dat hoort Apple gewoon zelf te doen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.