6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Geert1976

'stroperig' (glitches) scrollen Safari in Mavericks

Sinds ik Mavericks op mijn MB Air 2013 heb staan, voelt het up and down scrollen in een webpages vaak erg stroperig aan, ik zie dus als het ware de tekst stroperig mee gaan. Inmiddels mijn extensions uitgeschakeld, geen resultaat.

De snelheid van het scrollen is verder dik in orde, het is dus puur dat ik de tekst/letters stroperig over het scherm zie gaan tijdens het scrollen.

Nog meer Mavericks gebruikers last van en al een mogelijke oplossing/workaround? Hoor ’t graag!

Bijdrager
    RWK

Hier een MBPr geen last van. Ben juist erg tevreden met Mavericks.:)

Bijdrager
    Walkingfingers

Met een aantal veel gebruikte extensies actief heeft Safari bij mij ook problemen. Bij extensies uit lijkt eea opgelost maar sommige links zijn niet clickable en de strandbal verschijnt en dan klapt Safari er uit.

Inactief
    Anoniem

Mijn iMac was ook erg ‘stroperig’ na de overstap naar Mavericks. En vanmorgen was het opeens een stuk soepeler. Goede nachtrust is dus blijkbaar erg belangrijk. Ik denk dat het OS na de installatie erg druk is met allerlei processen in de achtergrond waadoor alles stroperig aanvoelt.

Bijdrager
    GastonM

Zelf heb ik geen last van stroperig scrollen in Safari na de update naar Mavericks. Sterker nog, het is een stuk soepeler geworden op een MBP 13-inch uit 2011.

Waar ik wél last van heb, is een stroperige Mission Control zowel op mijn iMac 27-inch eind 2012 en MBP. Hebben jullie daar ook last van?

Bijdrager
    Shmoo

Ik heb hier Mavericks op een iMac mid 2007 staan dus zo’n iMac die nog met de hakken over de sloot op Mavericks zou moeten kunnen draaien volgens Apple.

Normaal is dit een teken dat je de upgrade dan juist niet moet overwegen omdat je dan echt tegen all min. specs aanhikt. Beter is dan om gewoon bij het oude OS te blijven en iets minder features voor lief nemen.
    Toch de installatie uitgevoerd en moet zeggen als je deze computer alleen voor te surfen en mailen zou gebruiken dan zal dit best wel goedkomen, maar ik het het gevoel dat wanneer ik ook maar een paar extra Apps openzet dat de computer zich dan helemaal ophangt.

Safari werkt hier prima. Nooit verwacht dat Safari zo stabiel zou zijn als dat het op dit moment is.

Ik ben wel van Lion naar Mavericks gegaan dus van Safari 5 naar Safari 7 , versie 6 heb ik nooit gebruikt omdat het rotzooi was waar niet meer te werken viel.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.