18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Harryman

Stroomprikkeling MacBook

Sinds een paar dagen voel ik een lichte stroomprikkeling als ik op mijn MacBook Pro typ terwijl de polsen erop rusten. Het zit bij de rand. Iemand enig idee hoe dit komt? En kan het kwaad voor het apparaat?

Bijdrager
    bartje

De stekker van de adapter is dan niet geaard. Het kan verder geen kwaad. Mits je het erg vervelend vind.

Bijdrager
    akkie

Ik heb het ook met twee Mac Book Pro’s gehad nu. Met de geaarde stekker heb je er geen last van, maar Apple levert zelf ook een platte eurostekkerverbinding erbij (de korte versie zeg maar), en dan heb je er dus altijd last van, zo lijkt het. Wel erg raar.

Bijdrager
    Erik Joling
    ”bartje”

Het kan verder geen kwaad. Mits je het erg vervelend vind.

Mits?

Bijdrager
    bartje

Tenzij…

Bijdrager
    Renzsz

het is echt gelul dat het met een ge-aarde stekker niet is, de mijne zet mij ook vaak onder stroom, terwijl ik dus altijd de ge-aarde variant gebruik!

Het helpt soms vaak om hem gewoon een tijdje op de accu te laten werken en daarna weer aan de netstroom te hangen!

Moderator
    unSOUND
    ”Renzsz”

het is echt gelul dat het met een ge-aarde stekker niet is.

Nee hoor, dat is het niet. Maar de voorwaarde is natuurlijk wel dat het stopcontact ook degelijk geaard is, anders heeft het nog geen nut. Er zijn immers ook huizen die wel geaarde stopcontacten lijken te hebben, maar waar de aardedraad niet goed is aangesloten, of zelfs helemaal niet is aangesloten.

Bijdrager
    mark-a-mac

Vind het toch een beetje verontrustend dat het ‘sinds een paar dagen’ is. Nou kan dat aan het weer, aan je eigen toestand of aan nieuwe vloerbedekking liggen, maar je netadapter of kabels kunnen ook stuk zijn. Verder: soms helpt het als je de netsteker andersom in de wandcontactdoos prikt. Maar ik zou toch een en ander even nakijken.

Bijdrager
    akkie

Weet iemand al wat Apple hier over zegt, als je het meldt als een defect?

Moderator
    unSOUND

Dat het geen defect is.

Bijdrager
    akkie

Ik ben van mening dal als je zo’n dure notebook maakt, dat je ervoor zorgt dat de metalen behuizing van binnen helemaal is geisoleerd, als je een eurostekker (zonder aarde dus) er standaard bij levert. Het is dus niet misschien per definitie een defect, maar ik vind dat je het wel als een mankement mag zien.

Bijdrager
    Esquare

En in welk opzicht hindert dit ‘mankement’ het functioneren van het product?

Bijdrager
    MouseMighty

Zie het gewoon als een extra prikkeling dat je weer weet met welke fijne machine en OS je werkt. Dat je het maar niet vergeet!!:evil:

Bijdrager
    G-Force

Even iets wat ik me al een tijdje afvraag, de voeding van de MacBooks hebben toch helemaal geen aarde? Ik zie maar 2 pinnen de voeding ingaan namelijk, terwijl er bij onze Asus laptop duidelijk 3 pinnen aanwezig zijn op zowel het snoer als de voeding.

Ik kan me dan ook eerlijk gezegd niet voorstellen dat er verschil zou moeten zijn tussen aansluiten op een geaard of een ongeaard stopcontact. Nu heb ik er niet zoveel verstand van, dus ik zal het wel fout hebben.;)

Bijdrager
    tommy666

Ik zie toch echt 3 pinnen hoor… De 2 voor de voeding zie je redelijk makkelijk zitten,de aardingspin is dat stukje waar het koppelstuk op vastklikt.

Bijdrager
    G-Force

Dat was me niet eens opgevallen, goed weet ik dat ook weer.:) Bedankt.

Bijdrager
    Vassilli

Ik had er ook last van.
    Ik had Apple gebeld:P Ze zeiden: ‘Dat is statische elektriciteit, dan moet je iets van ijzer aanraken en dan is het weg’
    Ik geprobeerd, nee…
    Toen had ik het nog een paar keer (heel licht) nu is het weg:D

Edit: Is al een tijdje geleden dat hier iets gepost is, zie ik nu:P

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.