-
het is echt gelul dat het met een ge-aarde stekker niet is, de mijne zet mij ook vaak onder stroom, terwijl ik dus altijd de ge-aarde variant gebruik!
Het helpt soms vaak om hem gewoon een tijdje op de accu te laten werken en daarna weer aan de netstroom te hangen!
”Renzsz”het is echt gelul dat het met een ge-aarde stekker niet is.
Nee hoor, dat is het niet. Maar de voorwaarde is natuurlijk wel dat het stopcontact ook degelijk geaard is, anders heeft het nog geen nut. Er zijn immers ook huizen die wel geaarde stopcontacten lijken te hebben, maar waar de aardedraad niet goed is aangesloten, of zelfs helemaal niet is aangesloten.
Vind het toch een beetje verontrustend dat het ‘sinds een paar dagen’ is. Nou kan dat aan het weer, aan je eigen toestand of aan nieuwe vloerbedekking liggen, maar je netadapter of kabels kunnen ook stuk zijn. Verder: soms helpt het als je de netsteker andersom in de wandcontactdoos prikt. Maar ik zou toch een en ander even nakijken.
Ik ben van mening dal als je zo’n dure notebook maakt, dat je ervoor zorgt dat de metalen behuizing van binnen helemaal is geisoleerd, als je een eurostekker (zonder aarde dus) er standaard bij levert. Het is dus niet misschien per definitie een defect, maar ik vind dat je het wel als een mankement mag zien.
Even iets wat ik me al een tijdje afvraag, de voeding van de MacBooks hebben toch helemaal geen aarde? Ik zie maar 2 pinnen de voeding ingaan namelijk, terwijl er bij onze Asus laptop duidelijk 3 pinnen aanwezig zijn op zowel het snoer als de voeding.
Ik kan me dan ook eerlijk gezegd niet voorstellen dat er verschil zou moeten zijn tussen aansluiten op een geaard of een ongeaard stopcontact. Nu heb ik er niet zoveel verstand van, dus ik zal het wel fout hebben.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.