9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    MacKeessie

Stroomaders Lightning kabel?

Ik wil weten welke aders/draadjes in een Lightning kabel voor de stroom voorziening zijn.
    Tot nu toe had ik in mijn auto een TomTom iPhone 4 houder, maar daar past mijn nieuwe iPhone 5s natuurlijk niet in. Ik heb nu een Brodit houder geplaatst met een Lighting kabel er in geklikt. Nu zit die nog in een 12v (aansteker) stekker, maar ik wil hem aansluiten aan de draad die voorheen de TomTom houder van stroom voorzag via een Mini USB stekker. Ik wil dus dat Mini USB stekkertje eraf knippen en de USB stekker van de Lightning kabel en die twee aan elkaar solderen. Het zou fijn zijn als ik daarbij geen foutjes maak…

Bijdrager
    AppelJuice

Ik heb via een vage site, Google, of iets dergelijks, gezocht naar Lightning cable.
    Dit was een van de eerste resultaten: http://en.wikipedia.org/wiki/Lightning_(connector)
    Ben verder niet van het solderen, maar misschien heb je er wat aan?;)

Inactief
    Anoniem

Gaat niet werken.

Bijdrager
    MacKeessie

Waarom gaat het niet werken?

Bijdrager
    Atjous
    GeenMorgenrood op 11 december 2013

Gaat niet werken.

Nee. Grote kans dat de interne werking van usb en lightning niet … 100% hetzelfde is. Lightning is niet usb met een ander stekkertje …

Bijdrager
    Luigi_Stef

Jij wil dus van mini usb naar usb(female)
    maar dan met solderen? Dus de connectoren eraf knippen?
    Is dit dan geen betere oplossing?
    http://www.ebay.com/bhp/mini-usb-to-usb-female-cable
    Dan zit je wel met het probleem van overtollige kabel…
    Maar daar vind je wel een oplossing voor als je al een stomme lightningkabel van 15 wil doorknippen;)

Ps: hopelijk heb ik u correct begrepen

Bijdrager
    Luigi_Stef

Oeps kdenk dak een klein foutje gemaakt heb. Het moet wss een mini usb(female) –> usb(female) zijn
    http://dx.com/p/usb-a-female-to-mini-usb-5-pin-female-adapter-26780
    Je moet maar eens via google zoeken naar verschillende kabels. Je vind ze namelijk in alle maten en soorten!
    Hopelijk biedt dit een uitkomst voor jou.

Bijdrager
    MacKeessie

Dank, dat stekkertje heb ik inmiddels besteld. Ben benieuwd of het werkt, scheelt wel een hoop gedoe en risico.

Bijdrager
    MacKeessie

Inmiddels stekkertje binnen, maar het werkte niet.
    Vreemd, want als ik een normaal usb-mini USB snoer in een lader stop en dan via het tussenstukje de officiële Lightning kabel aansluit op mijn iPhone, dan werkt het. Het tussen stukje is dus goed, maar het ligt aan de TomTom kabel met mini USB aansluitingen mijn auto. Toen heb ik die TomTom kabel doorgeknipt en trof 3 draden aan: zwart, rood en wit. Ook de Lightning kabel doorgeknipt en daaruit de rode, witte en de aarde (er zit geen zwarte ader in) verbonden met de draden van de TomTom kabel, echter zonder resultaat. Kennelijk heeft de Lightning kabel nog een draadje nodig, of de aarde draad is niet de min en is een ander draadje /adertje de min in de Lightning kabel. Ik ben niet verder gaan experimenteren.
    Heeft iemand nog enig idee wat ik nog kan doen?
    Ik heb geen zin om mijn hele dashboard te slopen om te zien waar en hoe de TomTom kabel is aangesloten door de garage/dealer.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.