9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Telcoman

Stress! Wifi blijft zoeken, terwijl hij in lijst als verbonden staat.

:oops:

Op onze Apple desktop met El Capitan is sinds een week iets raars aan de hand. De apple blijft zoeken naar een netwerk, terwijl hij in het valmenu als verbonden staat. Op deze foto is goed zichtbaar dat er geen verbinding tot stand komt, terwijl het valmenu suggereert dat dat wel zo is:

Wat heb ik gedaan?

– Een recovery installatie uitgevoerd => geen effect.
    – Een ander Wifi-netwerk getest => geen effect, zelfde verschijnsel.
    – Van N naar B/G gegaan op de Wifi router => geen effect.
    – Verbinden met een Android-telefoon in hotspot modus => werkt! Internet.

Raar genoeg heeft deze Mac als enig in ons netwerk er last van. iPads, iPhones, Android…. het werkt allemaal prima.

Wie o wie heeft een suggestie?

Bijdrager
    Horloge

Heb hetzelfde probleem
    Iphone ipad wel wifi , macbook pro niet
    Resets helpen niet
    Heb andere router gekocht en achter mijn “provider router geplaatst , nu prima wifi
    Ook op macbook pro

Bijdrager
    Telcoman

In mijn geval doet dit fenomeen zich voor op zowel de router van mijn internetaanbieyder als mijn Ubiquiti systeem.

Geblokkeerd
    Anoniem

Foto van je scherm gemaakt, ingeladen in een bewerk programma, blokje voor de ssid’s geplaatst, screenshot van het bewerkprogramma genomen???

Staat je Mac niet te ver van je router?

Bijdrager
    SunKeeper

Kun je ook echt het internet niet op?

Dan lijkt het mij alsof je geen IP-adres krijgt of de DNS/NAT-instellingen niet kloppen of niet gevonden worden.

Wat zegt Netwerkprobleemoplossing?

Bijdrager
    erwinde

Het lijkt er op dat er wel een verbinding wordt gemaakt op wifi niveau (vinkje bij de SSID in de lijst), maar dat op tcp/ip niveau je geen ip-adres van je dhcp server krijgt (Wifi waaier in de balk blijft ‘lopen’). Probeer eens een geldig ip adres met de hand te in te stellen (DNS en router moet je dan ook invullen).

Als het dan wel goed werkt, weet je dat het aan de DHCP server op je Ubiquity router of je modem ligt, die geen ip adres aan je Mac wil uitdelen. In de logfile van de dhcpd server op de Ubiquity router moet dat te zien zijn.

Bijdrager
    Telcoman

@Erwinde: thx, ga ik vanmiddag direct proberen. Anders stel idk de Ubiquiti;s opnieuw in

Bijdrager
    Telcoman

@erwinde:

Werkt!

Kennelijk gaf de DHCP server van de router geen IP adres aan de mac (de DHCP server van de Ubitquiti gebruik ik niet maar die van het kabelmodem).

Vast IP-adres was de oplossing. Great, many thanks!

Bijdrager
    jvdnls

Even bij vermelden, ik zit momenteel sinds 3 weken in Bulgarije. De TP-Link heb ik hier een aantal jaren geleden gekocht. De Macbook heb ik meegenomen uit NL

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.