4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Ostinato

Strepen in beeld na update naar 10.6.7

Hey. Ik heb sinds de update naar 10.6.7 een soort vage strepen, horizontaal en verticaal, op mijn scherm. Ik heb al een beetje gegoogled, maar nog geen oplossing kunnen vinden. Ik heb even geen screenshot, maar ik kan je verzekeren dat het software-matig is. Voor de update geen strepen, na de update wel strepen.

Zijn er anderen die dit ook hebben? En heeft er al iemand een oplossing gevonden? PRAM-reset helpt alvast niet.

Edit: het gaat om een iMac 2.4 GHz Dual Core met een Radeon HD 2600 videokaart.

Bijdrager
    Verwijder

Ik heb net zo’n iMac en heb ook vage strepen in twee soorten. Er zijn permanente brede vage strepen, eerst dacht ik dat het de verlichting was maar ik denk nu dat het roet achter het glas is door de luchtstroom.
    Ook heb ik tijdelijke strepen, als mijn iMac een tijd aan heeft gestaan met hetzelfde beeld dan blijft dat een tijdje als schaduw zichtbaar. Ik ben dan in het midden van het scherm aan het werk geweest en stilstaande dingen aan de rand van het scherm lijken wel ingebrand. Deze schaduwen verdwijnen gelukkig weer.
    Weet je zeker dat het probleem te maken heeft met de update? Ik werk nog met 10.6.6 en wil niet nog meer strepen.

Bijdrager
    Ostinato

Ja, ik weet het zeker. Ik ben een pietlut als het op m’n scherm aankomt en ik zag bij het herstarten na installatie van 10.6.7 direct dat er iets mis was. Het lijkt alsof er een soort vaag raster over het scherm heen ligt. De horizontale strepen zijn zichtbaarder dan de verticale. Er lijkt zelfs een soort venstertje zichtbaar te zijn.

Bijdrager
    Verwijder

Als je een soort venstertje ziet dan lijkt het toch op het “image persistence”-probleem.
    Herstart je je mac regelmatig of had je het een tijdje niet gedaan en zag je tijdens de grijze achtergrond de strepen? Nu je weet dat ze er zijn blijf je ze zien. Zitten de strepen op plekken waar vaak randen van vensters zitten?
    Plaats eens een plaatje.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.