7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Noest

Streep in beeldscherm

Dag OMT’ers,

Wellicht kan iemand mij helpen. Ik heb recent een MB Air gekocht. Maar wanneer ik een venster sluit, dan blijft er soms een seconde of tien een streep zichtbaar in het beeldscherm, de breedte van het venster en enkele pixels hoog.

Na een seconde of tien verdwijnt de streep dus weer. En het vindt ook meestal niet plaats, maar soms wel.

Kan dit duiden op dat er iets mis is met de grafische kaart?

Of moet ik me hier geen zorgen over maken en gewoon lekker verder werken met de Air?

Ik kan ‘m nog net terugsturen wellicht, maar doe dit natuurlijk liever niet.

Iemand een idee?

Bijdrager
    makasa

ga naar een Apple store. Maak wel even een afspraak.

Moderator
    Night

Voordat je gaat kan je nog een paar dingen zelf proberen – standaard stappen – (je mag ze ook allemaal achter elkaar proberen; het kan verder geen kwaad):

1) Opstarten met ⌘⌥PR ingedrukt gehouden tot je 2x de boing hebt gehoord.
    2) Opstarten in safe mode (met ⇪ ingedrukt gehouden),daarna inloggen en weer herstarten.
    3) SMC resetten (zie: http://support.apple.com/nl-nl/ht3964 ).
    4) Installeren van de laatste combo updater van OSX (of in geval van Yosemite; gewoon de installer nogmaals draaien en de oorspronkelijke systeemsoftware overschrijven.

Als het probleem zich dan nóg blijft voordoen, kun je altijd nog een bezoekje aan een ACRC brengen.

Bijdrager
    Noest

Dank voor jullie reacties. Ik ga het proberen.

Wel beetje vreemd dat je met een gloednieuw mac al moet gaan resetten….:roll:

Is de eerste keer dat ik een probleem heb met een Mac. Dus dat is wel even wennen:(

Moderator
    Night

Een perfecte computer bestaat niet;)

En ik zeg niet dat je de zaak moet resetten, maar het sluit wel legio problemen uit, waardoor duidelijker wordt of het inderdaad een hardwarematig probleem betreft.

Bijdrager
    Noest

Nee, niets moet natuurlijk, ik kan ‘m ook meteen terugsturen, dat mag.

Maar mijn woordkeuze is toch niet zo vreemd?:oops:

Maar als ik het goed begrijp hoeft het dus niet zozeer een hardware-probleem te zijn, en kan een dergelijke streep ook een software-oorzaak hebben?

Moderator
    Night

Inderdaad, dat is een juiste conclusie.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.