17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Zora la rousse

Streekbus spotters gezocht !

Voor de mensen die met de bus op stap gaan, en waar Connexxion door de streek rijdt, zou ik willen vragen om op het logo te letten.

Ik vraag me af hoe de pijltjes in de “XX” van “Connexxion” horen (de logo’s op de bus). Met de leesrichting mee, of tegen de leesrichting in :| .

Ik heb het idee dat daar niet aan vast gehouden wordt.

Bijdrager
    mtersteege

Dat kan wel kloppen, want op de foto die je plaatst staan de pijltjes de andere kant op dan op hun website.

Bijdrager
    Turbanus

Ik zal er zoveel mogelijk op foto zetten.:wink:

Bijdrager
    Turbanus

Kleine broederbus;

Bijdrager
    Turbanus

De pijlen staan naar voren. Nog geen andere gezien.

Bijdrager
    Zora la rousse
    ”Turbanus”

De pijlen staan naar voren. Nog geen andere gezien.

Vergelijk het logo onder de voorruit met het logo onder het raampje van de chauffeur.
    Dan zie je het verschil.

Bijdrager
    Oupro

Als ik die pijltjes zo zie is er voor de richting wel degelijk over nagedacht. Ze wijzen altijd dezelfde richting uit als de richting die de bus rijdt.

Dus vanaf de zijkant gezien wijzen de pijltjes naar de voorkant van de bus.

Als je vanaf de voorkant kijkt kunnen die pijltjes moeilijk naar je toe wijzen. Daarom dat ze daar met de leesrichting meewijzen.

Bijdrager
    michi_rishi

Waarom bel je niet even naar de afdeling voorlichting van Connexion? Die weten het vast wel!

Bijdrager
    beammeup

BIj Connexxion zijn ze niet zo slim,.. tenzij je 3 uur ad. 0.10 EURO aan de telefoon wilt hangen?

Bijdrager
    Neproadie

Lijkt me inderdaad duidelijk. Het logo is standaard met de leesrichting mee (zoals voorop de bus en op de website) en aan de zijkanten van de bussen naar voren gericht.

Bijdrager
    QriZ24

ze zijn met meer dingen niet consequent;)

ik hoop niet dat ik een of ander morbide hotlink-plaatje tevoorschijn tover, want het komt van Geenstijl af…

Bijdrager
    Turbanus

Behalve als je in de spiegel van je Fiat kijkt natuurlijk…..:wink:

Bijdrager
    Neproadie
    ”Turbanus”

Behalve als je in de spiegel van je Fiat kijkt natuurlijk…..:wink:

ben wel benieuwd nu…heeft er iemand een Fiat te leen voor me? Ik heb alleen maar een Nissan;)

Bijdrager
    Turbanus

Waar blijven de echte spotters? Rijden deze bussen niet in Amsterdam?:wink:

Bijdrager
    Zora la rousse

Ja, o.a. naar de Europarking aan de Marnixstraat.

Bijdrager
    Shark-o

Volgens mij is er dus wel degelijk over nagedacht. De pijltjes wijzen naar de voorkant van de bus, aan de linkerkant staan ze dus anders t.o.v. van de tekst Connexxion dan aan de rechterkant.

Inderdaad is het dan logisch dat ze aan de voorzijde van de bus met de leesrichting meelopen.

Bijdrager
    Turbanus

Ik snap daar de logica echt niet van. Maar ik ben ook geen ontwerper en ik snap weer wel dat jullie (ontwerpers) zoiets gaat opvallen.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.