12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Thomas Blomme

Streamen + voorkeur tv?

Beste

Ons kijkgedrag is de laatste jaren enorm veranderd. De laatste tijd kijken we enkel nog via netflix en herbekijken we programma’s op de website van de zenders: zoals vier, canvas, sporza, deredactie,… we zijn hier dan ook van plan om ons tv-abonnement op te zeggen. Het enige nadeel is dat bepaalde websites nog altijd flash gebruiken om video’s af te spelen. Ik overweeg dan ook om de nieuwste apple tv te kopen om zo via mijn MBP video’s te streamen naar onze tv. Is dit realistisch? Of zijn er hier toch heel wat nadelen aan verbonden? (ik weet bijvoorbeeld niet als de beelden wel vlot genoeg afspelen en hoe het zit met het geluid)

Ten tweede: we zijn ook van plan om een nieuwe tv te kopen. Werkt de ene tv beter samen met apple tv dan de andere? Is het aantal Hz, of een ander kenmerk van belang? Ik hoor jullie tips, ervaringen graag.

Alvast bedankt
    Thomas

PS: als mijn vader foto’s toont op zijn apple tv, gestreamd van zijn mbp, dan is de foto altijd een kleine seconde onscherp. Komt dit door de tv? Het gaat wel over een oude versie van Apple tv…

Bijdrager
    fixar

Voor de werking van een Apple TV maakt het niet uit welk merk het te gebruiken beeldscherm heeft. Zolang de TV in kwestie beschikt over een HDMI aansluiting zit je goed. Philips, Sony, Samsung, Panasonic, etc, allemaal goed.

Laat de keuze dus vooral afhangen van andere zaken zoals: kwaliteit beeld, type scherm, geluidskwaliteit, aansluitmogelijkheden, uiterlijk van de TV, energiegebruik, gebruiksgemak, gebruiksaanwijzing, afstandsbediening, prijs, grootte…. etc, etc, etc.

Bijdrager
    SvS

Nieuwe Apple TV is niet heilig. Wel heel fijn in gebruik en er zijn ook wat leuke spellen, ik ben er blij mee, maar ik heb geen ervaring met het afspelen van Flash filmpjes (vanuit welke Website?) via MBP op de AppleTV.

En welke MBP heb je? Oudere Macs ondersteunen AirPlay namelijk niet

Wel met afleveringen van NPO streamen vanuit iPhone en iPad en dat gaat goed.
    Knippr is misschien wel een goede optie voor jullie? (Samen met netflix :))

Bijdrager
    Thomas Blomme

Hmm interessant punt. Mijn MBP is van midden 2009. Vermoedelijk ondersteunt hij dus geen airplay. Maar dat hoeft geen groot probleem te zijn, ik plan toch om binnenkort een nieuwe MBP te kopen.

Eigenlijk komt het er op neer dat ik video’s van de volgende sites wil afspelen op tv.
    http://www.canvas.be
    http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/videozone/programmas/journaal
    http://www.vier.be/video-overzicht

(knippr is geen optie omdat ik Vlaams ben:wink: )

Bijdrager
    koen

Als je op je avatar klikt, kun je een bericht aanpassen, ipv een nieuw bericht te plaatsen.(y)

Bijdrager
    Thomas Blomme

Bedankt voor de tip. Wist ik niet. Is bij deze aangepast(y)

Bijdrager
    SvS

PS: als mijn vader foto’s toont op zijn apple tv, gestreamd van zijn mbp, dan is de foto altijd een kleine seconde onscherp. Komt dit door de tv? Het gaat wel over een oude versie van Apple tv…

Ik weet het niet. Aan TV zal het zeker niet liggen. Het ligt aan netwerk en/of Apple apparaat.

Bijdrager
    SvS

En op alle drie websites zie ik geen knop om te sturen naar Chromecast en/of Apple TV. Dus dat wordt gewoon kijken op je laptop. Of de gehele laptopscherm airplay-en naar Apple TV toe, dat kan ook, maar ik heb geen ervaring met hoe stabiel het is, of het hapert etc. Waarom controleer je het niet op je vaders Apple TV?

En daarbij komt nog dat video’s van de bovengenoemde websites niet van hoge kwaliteit zijn, dus dat wordt ook geen feest om die te streamen naar een >42″ TV.

Bijdrager
    Thomas Blomme

We hebben de stap gezet. Zoals je zei heb ik inderdaad even de Apple TV van mijn vader gepikt om alles te testen, maar al snel bleek dat ik alles kon doen wat ik wou. Daarom hebben we zelf Apple TV gekocht. Momenteel gebruiken we een oude iPad (iPad mini) en sturen we alles door via airplay.

Voor de lezers uit België: één, canvas, vtm, vier, Q2,… al hun programma’s staan maximum 1 dag later al op de website en zijn gratis en probleemloos te streamen. Vtm en Q2 kan je zelfs live bekijken, voor canvas is er een Apple TV-app.

Ondertussen gaat onze factuur van 77 euro (woppa bij telenet) naar 27 euro (basic internet) per maand. Voorlopig lijkt deze manier van tv-kijken me fantastisch. Benieuwd of we dit binnen enkele maanden nog denken.

PS: de kwaliteit van het beeld valt het best wel mee hoor.

Bijdrager
    gsmaster

Zalig dat je factuur van telesl.. drastisch naar omlaag gaat. Het zijn schurken die door het ontbreken van degelijke concurrentie letterlijk rekenen wat ze willen. De hoeveelste prijsverhoging hebben we nu weer in februari? Best dat netflix naar Belgie is gekomen anders had hun play meer dan het dubbele gekost…
    De vraag is natuurlijk of je genoeg zal hebben aan zo’n basic internet qua limiet?

Bijdrager
    SvS

Betaalden jullie zoveel? Whoppaa… nou dat is mooi meegenomen en kun je mooi sneller sparen voor nieuwe Apple apparaat.:-) Veel plezier, fijn dat het werkt.

Bijdrager
    gsmaster

Hier in belgie betaal je tegen de 80€ voor onbeperkt internet, vaste lijn (enkel gratis bellen tijdens daluren) en digitale tv met de nodige reclame zelfs in de menu’s van je digicorder. Heb je 2 tv toestellen dan komt er 8€ bij per toestel.
    De tweede grote speler is Belgacom, die is goedkoper want daar kun je voor dezelfde prijs nog een 15€ abbo voor je gsm er bij krijgen. Het nadeel is dat ze beduidend trager zijn op gebied van internet.
    Nog een groot nadeel is dat ze beiden om de 3 minuten hun prijs opslaan. Bij telenet nu de 2 de keer in nog geen jaar tijd!
    En dan zijn er nog een paar kleine spelers die je dan geen vaste lijn bieden of je bent verplicht om er een gsm abbo bij te nemen om goedkoop uit te komen. Maar dan wel op een slecht mobiel netwerk…

Triestig hier dus…

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.