2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    adb1973

Streamen vanaf Netwerkschijf via Ipad en iTunes naar Airport Express of ATV2

Een vriend van mij wil graag zijn (gigantische) muziekbibliotheek over zijn stereoset afspelen. Het liefst zonder daarvoor speciaal een computer aan te zetten.

Eigenlijk wil hij dus de muziek van zijn NAS naar zijn Airport Express streamen en de iPad daarvoor als Remote gebruiken.

Volgens mij lukt dat als je maar een NAS of eenvoudiger netwerkschijf hebt met een iTunesserver er in dat je dan bedient via de Remote app op je iPad of iPhone.

1. Heb ik gelijk? Ik denk dat het met Synology-spullen iig kan, maar hoor veel paniekverhalen over andere types.
    2. Wie heeft het (zonder gebruik van een computer) werkend gekregen en welke spullen gebruik je ervoor?
    3. Wat is de best werkende opzet.

Thx alvast,
    Arjan

Bijdrager
    TheBigZ

Apple heeft het AirTunes/AirPlay protocol lekker dichtgetimmerd.

Je moet minstens ergens een iTunes client draaien om te willen wat jij beschrijft.

Wat wél kan: de muziek vanaf de NAS laten afspelen op de iPad (met de DS Audio app bijvoorbeeld) en die muziek doorsturen naar een AirPort Express of AppleTV die aan je versterker hangt (of een versterker kopen met AirPlay support). Maar dan moet dus wel je iPad aan staan…

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.