10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    jasper050

Streamen van MacBook naar TV een vraag:

Ik heb een abonnement op een engelse theater streamingdienst. Het is alleen maar te bekijken via een browser dus geen app. Op mijn iMac en MacBook ziet het er prachtig uit maar als ik het vanaf mijn MacBook Airplay naar mijn AppleTV dan ziet het er toch minder scherp uit op mijn 4K 65 inch tv.

Mijn vraag: Wordt het beter als ik de MacBook rechtstreeks aansluit op mijn tv?

Ik heb dan een USB-C adapter naar HDMI nodig + HDMI kabel, van Belkin in de Apple store is samen € 80,00. Is dit het waard?

Bijdrager
    fred44nl

in welke resolutie wordt de stream aangeboden ??

als dat 576p is dan zal het via een HDMI-kabel niet veel beter worden.

Bijdrager
    Shmoo

Nee je kunt niet de bron niet beter maken dan deze wordt aangeleverd. Ik denk dat ze maximaal 720P leveren om streamingskosten te drukken.

Bijdrager
    TheBigZ

jasper050 op 21 december 2019 om 13:21
    Ik heb dan een USB-C adapter naar HDMI nodig + HDMI kabel, van Belkin in de Apple store is samen € 80,00. Is dit het waard?

Kan vast goedkoper.

https://www.allekabels.nl/usb-c-kabel/11518/1657298/usb-c-naar-hdmi-kabel.html

Bijdrager
    jasper050

Het staat niet op de website hoeveel P het is. Ik snap dat het beeld niet beter wordt dan aan geleverd maar de vraag is, is de kwaliteit beter met een kabel of zit er geen verschil in met AirPlayen vanaf MacBook.

Bijdrager
    jasper050

<p class=”cite”>TheBigZ op 21 december 2019 om 13:50</p>

jasper050 op 21 december 2019 om 13:21

Bij dat bedrijf koop ik niks meer, totaal geen service.

Kan vast goedkoper.

https://www.allekabels.nl/usb-c-kabel/11518/1657298/usb-c-naar-hdmi-kabel.html

Bijdrager
    fred44nl

<p class=”cite”>jasper050 op 21 december 2019 om 13:52</p>
    maar de vraag is, is de kwaliteit beter met een kabel of zit er geen verschil in met AirPlayen vanaf MacBook.

hoe gebruik je Airplay ??

rechtstreeks op de TV, of via een Apple TV, zo ja, welke ??

Bijdrager
    jasper050

Via AppleTV 4K, nog even iets anders, in de stream zelf zit geen Airplay icoon, dus ik gebruik Het Airplay icoon in de menu balk en als ik dan even later daar op klik zie ik dat het “Screen Mirroring” is, want als ik de muis beweeg zie ik dat op de tv.

Bijdrager
    fred44nl

ja, en dan kun je kiezen voor optimale TV resolutie of resolutie van de iMac / MBP

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.