11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Alpha

Streamen naar de tv

Dag mede forumers,

Ik heb een vraag mbt het streamen van de mac naar de tv.
    Ik heb net als google de search al heftig misbruikt maar kan nog geen antwoord vinden voor mijn “probleem”

Mijn imac 24 inch is bedraad verbonden met de router en mijn sony kld-32ex711 met de adapter uwa-br100 staat doormiddel van WiFi in contact met de router.
    Toch herkent de tv de mac niet als server, ik heb begrepen dat de mac geen dlna ondersteunt en heb daarom PLEX gedownload.

Wie kan mij verder helpen om te kunnen streamen van de mac naar de tv, ik zie door de bomen het bos niet meer.

Alvast hartelijk dank voor de hulp!

Bijdrager
    KarelWillem

Volgems mij zorgt het installeren van Plex er niet voor dat je Mac opeens wél DLNA gaat ondersteunen.

Er moet dus iets tussen komen wat communiceert tussen je Mac en je TV.

Zoals een Apple TV 2 bijvoorbeeld.

Bijdrager
    G4

Heel simpel, ik heb trouwens dezelfde tv.

Een Xbox en daarnaast het progje Playback, werkt als een tierelier….

http://www.macupdate.com/app/mac/31698/playback

Bijdrager
    KarelWillem

Een Xbox is iets duurder dan een Apple TV 2.:lol:

En dan ook nog eens iets wat je niet in je huiskamer moet willen hebben.:wink:

Bijdrager
    Little Idiot

Een externe harde schijf aan je mac hangen die dlna heeft: een lacie networkspace of zo iets. Twee vliegen in een klap: opslagruimte en verbinding naar je tv. Geen onnodige apple tv of xbox of programma’s:-)

Bijdrager
    Scrooge McDuck
    KarelWillem op 19 april 2011

Volgems mij zorgt het installeren van Plex er niet voor dat je Mac opeens wél DLNA gaat ondersteunen.

Of het met Plex lukt weet ik niet, maar je kunt zeker wel je Mac dnla compatibel maken door een app te downloaden.

Bijdrager
    KarelWillem

Een mooi duidelijk verhaal staat op ons eigen forum:

Informatie over Mac en DLNA/UPnP

Bijdrager
    janduif

Goedenavons allen,
    ik heb sinds gisteren het propje eyeConnect draaien en dat werkt als een tierelier!
    Ik kan nu mijn films, muziek en foto’s via de router op mijn tv afspelen.
    Je kunt dit propje hier downloaden, alleen het kost wel bijna € 50,- maar werkt perfect!
    Eyeconnect

Bijdrager
    wimbers

sony en dlna is drama, gaat vrijwel niets ondersteunen, ook niet met transcoding (het omzetten tijdens afspelen naar een wel ondersteund formaat)

ik heb ook zo’n nieuwe bravia (46″) en hij laat met moeite foto’s zien, de enige mediabestanden die hij via dlna laat zien zijn 5 jaar oude surffilms in mp2 formaat.. alles dat mp4, h264 of in een mkv container zit kan je vergeten. sony wil daar blijkbaar nog niet aan.

ga voor een losse mediaplayer, dan ben je veel flexibeler.

Bijdrager
    Alpha

Hmmm ik dacht met de mac een mooi compleet systeem te hebben gekocht… waardeloos eigenlijk dat dit niet kan
    Aan de Tv hangt overgens ook nog een UPC HD decoder.

Mooie duidelijke uitleg KW thnx!!!

@ Janduif: ik zal het eens proberen!

Bijdrager
    Alpha

Wuhoooo eyeconnect werkt perfect!!!!

Janduif: THNX!!!!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.