19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Steve_pp

Streamen naar apple tv3 of bestand ombouwen?

Vandaag ga ik de apple tv3 aanschaffen.

Wat is de beste manier om (als ik bijv een mkv heb) te streamen naar de apple tv3? Met AirVideo? Met Airflick? Met iets anders?
    Ik heb verder een iMac, een iPad (1) en een iPhone 4s.

Of is ombouwen (met bijv Handbrake) de beste optie om kwalitatief goede films te bekijken?

Ik vraag me af wat jullie de beste optie vinden.

Bijdrager
    bjorngra

iTunes en Handbrake.

Bijdrager
    erikveenstra

Gebruik ‘Subler’!! Handbrake heeft uren (zeker bij 1080p) nodig om te converteren. Subler een paar minuten! Converteert namelijk niet maar zet het in een M4V ‘container’ ipv een MKV. Nog een zeer groot voordeel is dat je geen kwaliteit verliest! Werkt perfect en toevoegen van Metadata en subtitles is ook kinderlijk eenvoudig.

Review: Subler, MKV-bestanden converteren naar M4V

Vergeet niet, zoals aangegeven, het programma ‘Perian’ te installeren, is nl noodzakelijk voor conversie van de audio.
    En voor bestanden groter dan 4 Gigabyte moet je de “64 Bit chunk offset ” even aanvinken voordat je hem opslaat.

Succes!

Bijdrager
    Paul26

@erikveenstra Bedankt voor de tip. Dit is volgens mij nou net het handige programmaatje voor de Mac waar ik al tijden naar op zoek ben. Ik ga hem zeker even proberen vandaag!!

Bijdrager
    Paul26

Ik heb Subler getest en het werkt erg goed. Natuurlijk doet hij er bij een film van 10GB wat langer over dan bij een serie aflevering van 1GB, maar nog steeds vele malen sneller dan Handbrake. En zonder kwaliteitsverlies.

Nu heb ik eindelijk een waardig alternatief voor AirVideo om te profiteren van de hoge resolutie van de iPad. De resolutie van AirVideo gaat niet verder dan 720p. En andere alternatieven om MKV af te spelen op de iPad hebben niet geleid tot een vloeiende en vlekkeloze weergave. Ik ben hier erg blij mee. Sterker nog, ik ga nu zeker overwegen of ik een Apple TV aan zal schaffen.

Dus om op de vraag van Steve_pp terug te komen, ik kan het met erikveenstra eens zijn en deze optie aanbevelen.

Bijdrager
    Steve_pp

Bedankt voor de reacties en de tips.
    De conclusie is dus dat je beter kunt ombouwen dan rechtstreeks streamen.
    Ik zal ook aan de slag gaan met Subler, ben erg benieuwd naar het resultaat. Vooral omdat het vele malen sneller is dan Handbrake.
    Werken alle geluidssporen met Subler (DTS etc)? En ondertitels ook makkelijk zag ik, las alleen dat sommige mensen een “doorzichtige balk” storend vinden?

Bijdrager
    bjorngra

@erikveenstra

Bedankt voor de tip. Dit zal heel wat tijd besparen.

Bijdrager
    JesseV

Als je toch een iPad en iPhone hebt kan je het beste AirVideo gebruiken.

Bijdrager
    Remy K.

Ik heb Smart Converter Pro aangeschaft in de Mac App Store. Hij werkt erg goed! Dan kun je gewoon alles netjes na het converteren in iTunes zetten en zo op je nieuwe Apple TV afspelen. Persoonlijk vind ik dat het erg goed werkt!

Bijdrager
    Paul26

@JesseV AirVideo ondersteunt (tot nog toe) geen 1080p. Daar komt bij dat je dan alsnog je iPad moet gebruiken en je computer is bezig met realtime conversie waarbij je geen optimaal beeld als resultaat hebt in vergelijking met het originele bestand. In mijn ogen is Subler daarom een betere oplossing.

Bijdrager
    Steve_pp

Ik zie ook nog verhalen over iflick en ivi. Zijn dit ook nog goede opties?
    Of is Subler het beste?

Bijdrager
    mighty servant

Het zou zo maar kunnen dat Apple ook met iets komt

Bijdrager
    Paul26

@Steve_pp Ik heb nog even gegeken naar je andere genoemde opties. Volgens mij doet iFlick hetzelfde als Subler, maar kost het je 16 euro om het programma aan te schaffen. Kwaliteitsverschil zul je niet merken omdat bestanden niet worden geconverteerd maar gemuxed.

iVi kan volgens mij alleen maar converteren en niet muxen. Daardoor duurt het vele malen langer om een bestand om te zetten naar het voor jou gewenste resultaat, zonder dat je de garantie hebt dat de kwaliteit gewaarborgd blijft. Ook is iVi niet gratis, maar van die 3 euro zou ik het niet af laten hangen

Bijdrager
    Steve_pp

Heb de apple tv aangesloten en ingesteld. Heb zojuist de eerste bestanden omgezet met Subler. Dit werkt erg makkelijk en vooral erg snel. De metadata is ook goed te gebruiken.
    Ik heb alleen stereo geluid, kan dit kloppen?

Verder vul ik bij other settings bij HD 1080p in (als dit van toepassing is). Maakt dit nog verschil?

Bijdrager
    JohnnyB

Dat klopt, want de meeste MKV bestanden gebruiken een DTS spoor en daar kan de apple tv niet mee omgaan. Je moet eigenlijk het audiospoor omzetten van DTS naar AC3, maar ik weet niet zo goed hoe je dat moet doen zonder het videospoor niet aan te tasten. Met handbrake kun je in ieder geval geen passthrough video doen. Misschien dat het in quicktime kan?

Bijdrager
    Steve_pp

Ik zet de audiobestanden op pass thru, nu heb ik wel surround.
    Is dit de juiste manier of gaat dit ten koste van andere dingen?

Bijdrager
    JohnnyB

Dat ligt dus aan het bronbestand. Als het goed is zouden DTS sporen dus een probleem moeten zijn voor de apple tv, maar als er in de mkv al een AAC spoor zit dan zou passthrough prima moeten zijn. Ik moet wel bekennen dat ik het zelf nog nooit geprobeerd heb voor een DTS spoor.

Bijdrager
    rikkert22

Oud thread maar voor iedereen die nog een oplossing zoekt: gebruik beamer! http://beamer-app.com/

Bijdrager
    baziel

Als ik mijn MKV bestanden (1080p) omzet via Subler naar M4V en ze afspeel op de Apple TV 3 heb ik ongeveer om de 10 seconden een stotterend beeld voor een fractie van een seconde. Zowel Apple TV als iMac zijn aangesloten via een UTP kabel dus mijn netwerkverbinding is optimaal. Bij 720p bestanden doet het zich niet/sporadisch voor. Aan wat kan het dan liggen?

Op de mac is het uiteraard zeer vloeiend..

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.