15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Rutger-cg

Streamen met XBMC op Apple TV 2

Beste Mensen,

Ik ben nu al een paar dagen bezig met het uitzoeken hoe ik XBMC op mijn apple tv 2 de bestanden vanaf mijn macbook pro kan laten streamen.

Op het moment dat ik bij ‘video’s/add video’s/browse…’ klik dan vind hij enkel de mac pro hier in het netwerk en dus niet de macbook. Ik ben alle instellingen langs gegaan en heb uiteraard SMB ingeschakeld bij systeemvoorkeuren. Het enige wat ik te zien krijg als ik in workgroup op ‘MACBOOKPRO-…’ klik in XBMC is: operation not permitted. Ook heb ik handmatig de SMB ingevoerd bij XBMC maar geen resultaat. Het lijkt er dus op alsof iets in mijn macbook de SMB verbinding blokkeert.

Nog 1 gek ding is dat ik bij systeemvoorkeuren onder bestandsdeling en dan opties niet de optie FTP aan kan vinken, dit kan normaal gesproken wel, zou het hier misschien iets mee te maken kunnen hebben ?

Heeft iemand hier ervaring mee want ik kom er echt niet meer uit…

Bijdrager
    Welles

Draai je op die MacBook Lion? En op de Mac Pro niet?

Bijdrager
    Rutger-cg

Ja de macbook op Lion en de mac pro op snow leopard, kan het daar mee te maken hebben ?

Bijdrager
    Welles

Yep. Apple heeft ondersteuning voor SMB (of in ieder geval delen ervan) uit Lion weggelaten.

Zie hier: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=105997

Bijdrager
    Rutger-cg

Shit zeg , das wel balen! Heb die apple tv juist daarvoor gekocht…
    Is er een andere manier om alsnog films te kunnen streamen vanaf de macbook naar de apple tv?
    Heb ook plex geprobeerd maar deze kon de macbook ook niet vinden.

Bijdrager
    Welles

iTunes:confused:

Bijdrager
    Rutger-cg

mmmm.. Ik vind juist de functies van XBMC zo handig, heb dus echt geen zin om alle filmbestanden te gaan converteren. Vraag me echt af waarom apple dat doet , snap echt het nut er niet van…

Bijdrager
    LeonDemeijer

Ik heb een oplossing gevonden: installeer het programma PlayBack, google even op Apple TV 2 playback lion, de rest wijst zich vanzelf!

Bijdrager
    paulhek

Als je toevallig ook een iPhone of iPad hebt, hoef je niet te converteren. Gebruik Air video server.

Andere mogelijkheid (en dat doe ik vaker):
    Start Quicktime pro (voor mkv files), exporteer enkel de audio naar een formaat dat je Atv aankan (AAC-LC, 128 kbps). Sla dit op als mp4 of m4v bestand. Dus bij het tabje video kies je bij video structuur voor ‘geen’.
    Dit kost je hooguit ca. 10 minuten om te exporteren .

Vervolgens open je de MKV file met isubler. Verwijder de audio en voeg de audio toe uit het bestand dat je net met quicktime pro hebt aangemaakt.
    Sla alles op als m4v en je hebt een filmpje klaar voor de Atv.
    Dit vind ik persoonlijk handiger dan gedoe met jailbreaken van de Atv. Maar da’s mijn mening:)

Bijdrager
    Rutger-cg

Bedankt voor de reacties! Ik ga ze zeker even proberen , en inderdaad het lijkt alsof Lion de boosdoener is, heb ook een andere MacBook pro die nog op snow Leopard draait geprobeerd en dit werkte gewoon.

Misschien dat jailbreaken in dit geval dus niet de beste oplossing is;)

Bijdrager
    LeonDemeijer

Lion is inderdaad hoogstwaarschijnlijk de boosdoener, ik had onder snow leopard ook totaal geen problemen met XBMC, nu is het hoofdpijn!

Bijdrager
    Rutger-cg
    paulhek op 10 augustus 2011

Als je toevallig ook een iPhone of iPad hebt, hoef je niet te converteren. Gebruik Air video server.

Andere mogelijkheid (en dat doe ik vaker):

Start Quicktime pro (voor mkv files), exporteer enkel de audio naar een formaat dat je Atv aankan (AAC-LC, 128 kbps). Sla dit op als mp4 of m4v bestand. Dus bij het tabje video kies je bij video structuur voor \’geen\’.

Dit kost je hooguit ca. 10 minuten om te exporteren .

Vervolgens open je de MKV file met isubler. Verwijder de audio en voeg de audio toe uit het bestand dat je net met quicktime pro hebt aangemaakt.

Sla alles op als m4v en je hebt een filmpje klaar voor de Atv.

Dit vind ik persoonlijk handiger dan gedoe met jailbreaken van de Atv. Maar da\’s mijn mening:)

Werkt deze methode ook voor andere bestandsformaten of enkel voor mkv’s? Ik heb namelijk aardig wat mkv’s maar lang niet allemaal.

Bijdrager
    rickieboy

Ik heb een nas aangeschaft toen ik was overgestapt op Lion, en dat werkt nu prima ..
    misschien kan je even ibood in de gaten houden vandaag, komt er vast nog wel een langs in de hunt;)

Bijdrager
    eric.tillemans

Zelfde probleem gehad. Maar er is een oplossing:

http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=173&t=15024&sid=7bfaa2fa4ef08d63a50f7e0244c9602a

Dit zal ook met XBMC etc. werken.

Bijdrager
    Rutger-cg

Bedankt voor de tips! NAS is voor mij niet echt handig, wellicht in de toekomst nog. Er zijn al heel wat topics over SMB sharing met Lion maar geen één bied echt de oplossing.
    Het lijkt me ook niet dat apple hier nog een update voor uit gaat brengen, ze hebben immers zelf de functie (gedeeltelijk) uitgeschakeld. Maargoed, ik ga er mee aan de slag en als ik de uitkomst heb gevonden laat ik het zeker weten!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.