9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    PieteRest

streamen appleTV via de netwerkkabel

Dag mensen, Ik heb mijn netwerk als volgt opgebouwd. Mijn iMac staat voor in het huis en maakt contact via wifi met Timemachine. Vanaf Timemachine loopt een netwerkkabel onder de vloer naar de andere kant van mijn huis en is aangesloten op de apple TV. AppleTV werkt hierdoor heel snel. (is met HDMI aangesloten op de beamer en met glasvezel op de stereo installatie. Perfect!
    Nu wil ik graag Popcorn-time streamen naar mijn appleTV. Maar hij ziet hem niet. Dat kan zijn omdat ze ver van elkaar staan, maar je zou toch zeggen dat je via de netwerkkabel van Timemachine naar appleTV ook zou moeten kunnen streamen. Of gaat dat alleen wireless?
    Alvast bedankt voor jullie hulp. Groet, Pieter

Bijdrager
    Appleflep

I.c.m. een Timemachine weet ik niet maar je kunt wel streamen voor een bedraad netwerk. Ik heb een LAN kabel vanaf mijn Horizon box naar de Apple TV lopen en vanaf mijn Horizon box een LAN kabel, naar mijn bureau, die via een converter in mijn Macbook kan. Het is dan een stuk stabieler, ik ben van mening dat de Apple TV van nu verouderd is. 1080p streamen lukt niet zonder schokkerig beeld helaas, bij mij.

Bijdrager
    Appleflep

via een bedraad netwerk*

Bijdrager
    KarelWillem

PopcornTime gaat – als het überhaupt al lukt – ook gewoon via de kabel.

En de Apple TV kan natuurlijk uitstekend 1080p streamen zonder schokken.
    Dat heeft niets te maken met het feit dat de Apple TV ‘verouderd’ is.

Als het bij jou schokt is het volledig te wijten aan de snelheid van je netwerk (op welke manier dan ook).

Bijdrager
    Appleflep

Helaas valt het daar niet aan te verwijten, ik ontvang 200MB. Ook geen storende factoren in de omgeving.

Bijdrager
    KarelWillem

Wat je ‘ontvangt’ heeft er niets mee te maken (of je moet alleen streams van Internet afspelen).

Nee, het gaat in dit geval over je interne netwerk.
    En het kan maar zo dat die Horizon Box daar de storende factor in is, of de converter in je MacBook.

In ieder geval zit er iets niet goed bij jou.

Bijdrager
    KarelWillem

Oh ja, waar ging dit topic ook alweer over?

…Nu wil ik graag Popcorn-time streamen naar mijn appleTV. Maar hij ziet hem niet. …

PopcornTime is hartstikke beta.

Soms heb je geluk, en soms ook niet. En jij hebt dus duidelijk pech.

Kijk, zo ziet het er momenteel (in de laatste 0.4.9 beta) bij mij uit. Geen AirPlay dus.

Bijdrager
    IsSidha
    Appleflep op 24 november 2014

Helaas valt het daar niet aan te verwijten, ik ontvang 200MB. Ook geen storende factoren in de omgeving.

Die snelheid zegt helemaal niks..
    een bekabeld netwerk “doet” een 1000MB/s, een wireless “doet” 300MB/s.. dus snelheid genoeg
    totdat je er van alles aan gaat hangen, dan loopt het al heel snel heel hard terug

uiteraard hangt het ook van je AppleTV af.. welke?

overigens is voor jou Popcorn time erg bedroevend om te gebruiken, ongeveer 90% van de beschikbare content is van YIFY, totaal uitgeklede rips met slechte beeld kwaliteit en rampzalig stereo geluid.. die optische kabel heb je dan echt niet meer nodig.. de betere kwaliteit wordt slecht gedeeld en loopt mega traag en ja, dan stottert het behoorlijk elke 5 seconden

Bijdrager
    Appleflep

Wat ik daarmee wilde zeggen is dat mijn internet verbinding meer dan goed is. De snelheid ligt hoog genoeg (via Wifi 120MB+)voor content streamen (bijv via mijn telefoon), rap downloaden etc etc. Ik heb de 3de generatie Apple TV maar via Wifi is het beeld gewoon stotterend. Als een van jullie daar oplossingen/tips voor heeft, hoor ik ze graag!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.