8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    TinMachine

Stream VLC naar Smart TV

Hoi allemaal, zo’n half jaar geleden heb ik al eens een vraag gesteld over het werken met Plex op mijn Mac en mijn Samsung Smart TV (UE55KS7000) met Tizen als besturingssysteem. Ik heb nu een vraagje in dezelfde richting en dat gaat over het screamen vanuit VLC. Ik ben op zoek naar een handige manier om dat te kunnen doen. Zo zie ik op deze webpagina daar een handige manier voor, waarbij geen software van derden nodig is, zoals Videostream. Maar de tip heeft alleen betrekking op de Windows-versie, zo lijkt het. Het kiezen van “renderer” zie ik in mijn Mac-versie van VLC bijvoorbeeld niet terug komen. Heeft er iemand een (link naar een) handig stappenplannetje waarmee het kan? Ik heb versie 3.0.4 Vetinari van VLC en OS X 10.11.6. Bedankt!

Bijdrager
    fred44nl

Bijdrager
    KarelWillem

Renderer staat er hier op de Mac-versie (3.0.4) ook gewoon bij.

Bijdrager
    TinMachine

Het klopt, ik heb het over het hoofd gezien. Sorry… Een klein vervolgkraagje is hoe ik daar mijn Samsung TV aan kan toevoegen. Iemand enig idee? Nu zie ik daar alleen mijn Chromecasts staan:

Bedankt weer voor de reacties!

Bijdrager
    TinMachine

Het klopt, ik heb het over het hoofd gezien. Sorry… Een klein vervolgkraagje is hoe ik daar mijn Samsung TV aan kan toevoegen. Iemand enig idee? Nu zie ik daar alleen mijn Chromecasts staan:

Bedankt weer voor de reacties!

Bijdrager
    fred44nl

als jouw TV daar niet verschijnt, dan gaat het met die TV ook niet werken.

heb je al es gedacht aan Plex ??

draai een server op jouw Mac en installeer de Plex app op de TV.

en zo zijn er nog wel meer mogelijkheden:)

Bijdrager
    TinMachine

OK, ik heb Plex inderdaad ook op mijn TV, maar geef soms voorkeur aan VLC. Bedankt voor je (snelle) reactie!

Bijdrager
    fred44nl

VLC is heel goed, maar dan voor afspelen op een Mac.

in combinatie met een TV heb ik niks kunnen bereiken.

oh, en dan is er ook nog SofaPlay.

een programmatje zonder instelmogelijkheden:)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.