6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    CrystalMinds

Stream Video via iMac

Weet iemand of het mogelijk is om video beeld naar je iPad te sturen en het geluid te laten afspelen op de iMac.

Komt namelijk zo, ik heb een pocket beamer die gekoppelt is aan mijn iPad. Maar het geluid wat eruit komt is nou niet echt lekker, naast dat kan ik het niet koppelen aan mijn audio systeem want het draadje is te kort. Nu zou het dus ideaal zijn als ik een video kon afspelen op de iMac waarbij die het beeld doorstuurd naar mijn iPad die het doorgeeft aan mijn beamer via de Tv-out en waarbij die dus het geluid gewoon afspeeld op de iMac zodat ik perfect audio heb (dit hoeft dus niet gestreamed te worden). Is dit mogelijk?

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is wel een beetje een brug te ver denk ik.:lol:

Je hebt wel oplossingen als Airfoil, waarbij je beeld kunt scheiden van het geluid, v.w.b. het versturen naar andere bronnen.

Maar dan blijft het beeld op je Mac en gaar het geluid naar iets anders (bijvoorbeeld je iPad).

Andersom zal lastig worden, zo niet (voorlopig?) onmogelijk.

Je zou dus bijvoorbeeld Airfoil voor je iPad moeten hebben.
    Dan kun je het beeld op je iPad afspelen en het geluid synchroon naar je Mac sturen.
    Maar dat is dus een dikke ‘zou’.

De Pocketbeamer aan je Mac hangen zou de boel al een stuk eenvoudiger maken.
    Dan kun je met Airfoil Video Player de film op je Mac afspelen en daarbij het geluid streamen naar je iPad of iPhone (die Airfoil Speakers heeft) die aan de versterker hangt. Of naar een Airport Express natuurlijk.
    Dan hoef je geen lange draden naar je versterker te trekken in ieder geval.

Bijdrager
    CrystalMinds

Alleen ondersteund de iPod, iPhone en iPad geen surround sound als DTS, dus dan ga ik mijn doel een beetje voorbij. Het mooiste zou zijn als er een programma was die de video buffered naar mijn iPad en een signaal terug stuurt naar mijn iMac wanneer die klaar is met bufferen en klaar is om te spelen. Als op datzelfde moment de video afspeelt op de iMac heb je een vertraging rond de 25ms, en zou dat echt storend zijn?

Bijdrager
    boerke

ja, dat is storend!

Je maakt je wel druk om dolby etc, maar een vertraging zou je niet storen?
    Bovendien is die vertraging vast niet elke keer hetzelfde, afhankelijk van netwerk-gebruik.

Maar waarom een dure ipad, om beeld en geluid te streamen?
    Is bv een Xtreamer e.a. niet een veel betere, en wel werkende oplossing voor veel minder geld?
    (en je kan je ipad dan als remote gebruiken)

Bijdrager
    CrystalMinds

Haha. Nja probeer te roeien met de riemen die ik heb. Ik heb zo een pocket laser beamer, alleen daar heb je een aparte VGA dock nodig om je laptop of Mac eraan te verbinden. Die ik niet heb. Het komt wel geleverd met een tv-out plug en iPod/iPad/iPhone plug, waardoor ik deze wel kan verbinden. Nu is de kwaliteit van de video via de iPad mooier dan via de iPhone heb ik gezien vandaar dat mijn keuze valt op de iPad.

Mijn eerste probleem is dan dus dat de beamer van achter schijnt terwijl de connecter van mijn audio voor staat. Dit kan ik niet veranderen want het draadje van de front center box is niet lang genoeg om de setup om te draaien. Het tweede probleem is dus dat het geluid van de iPad geen surround sound aan kan wat ik dus jammer vind, want dat is wel iets wat je wilt hebben.

Maar ik begrijp uit de reacties wat ik wil niet mogelijk is en dat ik het maar uit mijn hoofd moet zetten:)

Bijdrager
    BasiX

Gewoon een langer draadje kopen?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.