12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    indra

Strandballetje MacBook Pro 2010

Ik merk de laatste tijd dat mijn macbook pro steeds vaker vast loopt. Hij loopt vast bij gewoon normaal gebruik (Safari/Word/iTunes). Heel irritant moet hem dan elke keer een hard reset geven. Wat ik natuurlijk wil voorkomen.

Het gaat om een MacBook Pro i7 van april 2010. Heb dus ook geen garantie meer maar ik dacht misschien dat jullie iets weten waar het aan kan liggen.

Ik heb wel gelezen dat als de macbook steeds vaker vast loopt dat het kan zijn dat je hdd kapot aan het gaan is.

Ik hoor graag jullie mening hier over.

Bijdrager
    Hansi2124

Dat kan.
    Als je een nieuwe testgebruiker met Standaard account aanmaakt en hiermee even aan de slag gaat, heb je dan ook strandballen?
    Al in Veilige modus opgestart en daarna weer herstart?

Al de talloze andere topics die hierover gaan met tips gelezen?

Bijdrager
    indra

Dank u voor de snelle reactie.

Ik ga het eens proberen. Nu zit ik al de hele middag op mijn eigen account en doet hij het gewoon. Dus het is ook niet altijd dat hij dat doet.

Maar ik zal eens kijken.

Alvast bedankt

Bijdrager
    johnkeates

Hardware test doen. Schijf SMART status controleren, RAM testen, en kijk in je logboeken!! Je computer weet heel goed te melden wat er mis gaat, maar je moet het wel lezen.

Bijdrager
    svenlaurens

volgens nederlandse consumentenvoorwaarden heb je toch standaard 2 jaar garantie op dit zoor producten? Apple zelf zegt van niet, maar dat is toch niet legaal?

Bijdrager
    indra

Ik heb net Smart test gedaan voor de HDD dat was allemaal goed. Ook ram was goed.
    Ik ga met Console naar de log bestanden. Maar waar moet ik dan precies kijken?

Bijdrager
    indra

Ik heb nu zinds kort een ssd. En heb nu nog geen vastlopers gehad.

Bijdrager
    johnkeates

Was dan toch je HDD stuk.

Bijdrager
    indra

Nee. Volgens mij niet maar wou zowieso al een keer een ssd in mijn macbook. Dus dacht ik laat ik er maar gewoon een kopen hihi. Maar ga de hdd vanavond nog wel op de plek zetten van de superdrive.

Bijdrager
    indra

Nu heb ik al bijna 1 maand een ssd en ik heb nog steeds dat hij vast loopt. Ik heb ook wel eens het probleem dat als ik de laptop dichtklap en dat hij dan niet in slaapstand gaat. Dan klap ik hem weer open en dan is er een zwartscherm en een strandballetje.
    Ik heb de originele hdd van apple in een optibay zitten.

Bijdrager
    johnkeates

Haal die HDD er eens uit.

Bijdrager
    indra

Eerst had ik die hdd er nog niet in en toen deed hij het ook af en toe.
    Dus daar ligt het niet aan.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.