16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    sam-105

Strandbal safari 11

Beste forum leden,

Sinds de update na safari 11 is het flink achteruit gegaan, het loopt geregeld vast en ik zie om de haverklap de strandbal verschijnen. Ook duurt het laden van sites soms extreem lang en is er geregeld een force quit nodig om weer verder te kunnen. Vooral Facebook is vaak onbruikbaar (gelukkig) en wanneer ik soms twee filmpjes op internet tegelijk aan heb staan lijkt het alsof mn macbook gaat opstijgen.

Dit alles gebeurd op mijn instap 15″ uit mid 2014 (toch noch een redelijke computer volgens mij met oa 16gb ram) zonder dat er andere taken worden uitgevoerd op de macbook.

Zijn er meer mensen met dit probleem? het is echt sinds de update naar 11, hiervoor waren er niet zulke problemen met safari.

Ik ben benieuwd of iemand mij kan helpen!

Alvast bedankt voor het mee denken.

Groetjes Sam

Inactief
    Anoniem

Daar had pas iemand anders ook al last van:

Safari loopt traag en af en toe vast: ligt het aan de adblocker?

Bijdrager
    Shmoo

Probeer is Cookies en Geschiedenis te wissen maar ook op eventuele iOS devices.

Bij mij viel op dat Safari continue crashte op mijn iPad (iOS 10) omdat deze in verbinding stond met Safari 11 op mijn Mac via iCloud.

Bijdrager
    erwin33

De cache van Safari verwijderen wil ook helpen. Safari wordt dan iets sneller, maar helemaal verdwijnt het probleem waar ik hier in een ander topic al over schreef niet. Zeker bij pagina’s die langer open staan zoals een forum die zichzelf steeds update met postings, en daarnaast nog andere tabbladen hebt open staan en daar op bezig bent.

Bijdrager
    Joid

Indien je extensies hebt draaien, zet die dan eens uit. Wellicht dat je extensies gebruikt die de boel tegen werken en/of een update nodig hebben.

Bijdrager
    erwin33

Ik heb in mijn geval dan, alleen een adblocker. Meer niet. Dacht dat het aan de adblocker lag. Eerst had ik Adblocker plus, nu Adblock maar maakt geen verschil.

Inactief
    Anoniem

Probeer het eens met een andere gebruiker.

Bijdrager
    erwin33

Waarom zou ik dat doen? Het probleem blijft dan ook bestaan.

Inactief
    Anoniem

Was voor @sam-105

Bijdrager
    Joid

Waarom zou ik dat doen? Het probleem blijft dan ook bestaan.

Dus dat heb je al geprobeerd?

Een nieuw gebruikersaccount testen, toont vaak dat het probleem juist gebruiker gebonden is.

Bijdrager
    erwin33

Waarom zou het aan de gebruikers kant moeten liggen?

Bijdrager
    erwin33

Ja en dan. Blijkbaar toch wel als ik de klacht van TS lees.

Bijdrager
    erwin33

Geen behoefte aan want het probleem ligt bij Safari.

Bijdrager
    Joid

#facepalm @erwin33

@sam-105
    Cookies en Geschiedenis wissen, extensies uit zetten, of een nieuwe gebruiker aanmaken en kijken wat er dan gebeurt. Ik ben benieuwd wat voor jou gaat werken.

Bijdrager
    sam-105

Hallo alles,

bedankt voor de reacties! heb alle extensies en plugins uitgezet en het lijkt allemaal weer te werken zoals verwacht.

zo simpel kan het dus zijn..

nogmaals bedankt!

groetjes sam

Sleutelbeheerder
    Night

En dan nu om de beurt ze één voor één weer aanzetten om te kijken welke extensie voor de problemen zorgde…

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.