6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    arnautje

Strandbal MacBook Pro mid 2012

Mijn MacBook pro loopt voortdurend vast. Het toestel draait onder macOS Mojave en heeft 8GB werkgeheugen. Aanvankelijk dacht ik dat de harde schijf (1TB) het had begeven. Nu heb ik er een nieuwe SSD van Samsung ingestopt maar de strandbal blijft nog steeds draaien.
    PRAM e.d. heb ik al geprobeerd. Weet er iemand raad of is mijn toestel defect?

Bijdrager
    Q-collective

Dit kan echt heel veel oorzaken hebben. Laatst kwam ik nog iemand tegen die letterlijk elke 5 seconden z’n wallpaper automatisch liet veranderen. Even afgezien van het feit dat dit bijna zeker tot epileptische aanvallen moet leiden, vind macOS dat ook gewoon niet leuk (waarom die optie er dan zit mag Joost weten). Door het veranderen van de wallpaper te wijzigen naar een kwartier was het probleem van het strandballetje direct opgelost.

Dus, begin eens even met het aanmaken van een lege test-gebruiker. Heb je daar hetzelfde probleem?

Bijdrager
    Qapla

Mogelijk is de flexkabel die je HD/SSD verbindt met het moederbord defect. Kan je je SSD even inbouwen in een omhulsel om extern aan te sluiten? Wanneer je dan via usb opstart en alles werkt naar behoren, mag je er volgens mij van uit gaan dat je te maken hebt met een defecte flexkabel. Gelukkig zijn die niet erg duur en makkelijk te vervangen.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Open activiteitenweergave, selecteer “alle processen” en kijk of er een proces bij zit dat veel % CPU gebruikt.

Is dit het geval dan kan dit de Mac vertragen en voor de strandbal zorgen. Mogelijk is de gerelateerde data van dat proces dan corrupt. (b.v. een voorkeur bestand)

Is dit niet het geval start dan eens op in de veilige modus en kijk of je er dan ook last van hebt. Daarna normaal opstarten.

Bijdrager
    arnautje

Beste forumleden

Het is de flexkabel die het blijkbaar heeft laten afweten. Bedankt @Qapla voor de gouden tip!
    Het kabeltje heb ik via bol.com besteld, morgen heb ik het in huis;-)
    @ iedereen bedankt voor jullie bereidwillige hulp!

Bijdrager
    Qapla

Blij dat ik kon helpen;)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.