6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    ivar

strandbal ellende

Hallo

Afgelopen weken werd mijn iMac trager en trager. Voor elke handeling of klik had hij steeds meer tijd nodig en de bekende strandbal kwam langer en meer in beeld.Een aantal maal opnieuw opgestart en opnieuw geïnstalleerd maar niks hielp.
    Probleem was ook nog eens dat mijn TM schijf al een aantal maanden niet of nauwelijks bereikbaar was. Dus heel stom ik weet het geen reserve kopie gemaakt. Was al bang dat ik alles kwijt was. klooien klooien en vloeken. uiteindelijk een andere schijf er aan gehangen en na vee duwen en trekken een kopie kunnen maken. iMac opnieuw opgestart dus niks gedaan met installatie en hij draait weer als een zonnetje.
    Kan het zo zo zijn dat een externe schijf zoveel invloed heeft op een systeem? lijkt me bizar toch?
    Heb gewoon alle updates gedaan en dus nieuwste systeem op mijn Lat iMac 2009 staan. Gewoon veder gaan met dit systeem of toch wat om me heen gaan kijken omdat eet processor niet lekker loopt?

Bijdrager
    Shmoo

Zeker, externe randapparatuur kan zeker voor irritaties zorgen op het systeem.

Mogelijk is je HD in de machine of de HD in zo’n externe schijf aan het vergaan, je zou dit eens kunnen controleren via Schijfhulpprogramma’s.

Inactief
    Anoniem

Wat Shmoo zegt en ik kan je ook aanraden om er een SSD in te zetten. Als je niet zo’n sleutelaar bent, wil ik je aanraden dit te laten doen. Een iMac laat zichzelf niet even snel een SSD aanmeten namelijk.

Bijdrager
    Jeddes

Mocht je willen weten hoe moeilijk/makkelijk het is zelf een SSD in je iMac te zetten:

Bijdrager
    ivar

Bedankt voor de reacties. Maar hoe kan ik nu precies zien of mijn interne HD gezond is? de externe schijf heb ik direct weg gedaan.

Bijdrager
    fixar

Smart Utility
    DriveDX
    Disk Utility

om er een paar te noemen… De bovenste twee kun je eerst eens gratis proberen en de onderste zit in het OS.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.