7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    mbaert

strandbal bij OSX 10.8

Na enkele dagen bijzonder goed te gaan heb ik nu plotseling regelmatig een strandbal die verschijnt en blijft de iMac 2009 gewoon 5 minuten hangen. Kan niets meer doen. En na 5 minuten weer wel, maar je weet niet hoelang. Dit kan bij elke handeling voorkomen. In Finder, Safari, inDesign, prullemand openen, Schijhulpprogramma openen, Firefox, enfin je snapt het wel het enige consequente is dat het gebeurt.
    Heeft iemand anders dit probleem (gehad, en kunnen oplossen)?

Bijdrager
    Merkava

Ik zou deze discussie op het Apple support forum even in de gaten houden.
    https://discussions.apple.com/message/19148529?ac_cid=tw123456#19148529

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Open activiteitenweergave, kies ‘alle processen’ en sorteer op %CPU. Kijk of er een proces bij zit dat veel CPU tijd vraagt. Je kunt in ieder geval een safe-boot proberen (en daarna normaal opstarten) Dat wil wel eens helpen bij dit soort symptomen.
    Zijn er processen in je account die automatisch mee opstarten? Mogelijk is één daarvan niet 100% compatible met ML.

Bijdrager
    ruben

Mij is opgevallen dat hey er in ML 2 verschillende zijn, de originele en de blauwe

Inactief
    Anoniem

Twee verschillende wat?

Bijdrager
    SunKeeper

Strandballen.

Geen idee, het lukt me niet om een strandbal te krijgen.:crazy: Het systeem werkt te licht en te snel.

Bijdrager
    mbaert

Safe-boot geprobeerd en vandaag nog maar 1x vastgelopen, maar ik ben wel erg voorzichtig geweest. Intussen ook van alle belangrijke dingen een extra backup aan het maken. Voorlopig gaat het goed.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.