9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Brandgoose

Strandbal bij backuppen Aperture

Sinds enige tijd krijg ik de strandbal te zien als ik in Aperture een backup maak. Pas na en seconde of 10 of langer begint het backuppen. Heb Retina 15″, 8 mb en Aperture 3.4.5. Herkent iemand dit of heeft een oplossing?

Bijdrager
    eugy

Heb ik ook. Gebruik je toevallig een nas als doelstation?

Bijdrager
    Applefan12345

Volgens mij wordt die ‘strandbal’ van je The Marble of Doom genoemd. Klinkt wel cool met een epic film stem…

Bijdrager
    Brandgoose

Geen NAS, gewoon een externe HD. Tot een dikke maand geleden geen problemen mee gehad.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Als het zelfde gebeurt in de Finder bij gebruik van die externe hd dan kan die wel eens op het punt staan het loodje te leggen.

@Applefan12345
    Interessante bijdrage weer hoor, net als hier waar ik je er op attendeer dat “strandbal” volkomen juist is…

Bijdrager
    Brandgoose

Ah, wist ik niet van die Spinning Wait Cursor, wel leuk. Maar de HD is nog geen jaar oud.Ik backup ook naar andere HD’s die wat ouder zijn. En bij alle komt de SWC in beeld.

Bijdrager
    mollie319

@Brandgoose
    Kan het niet zo zijn dat je library aan het groeien is, en daarom steeds meer tijd zal vergen bij een back-up? of dat de HDD waarop je gaat backup eerst uit slaapstand moet komen (mijn externe schijven vallen ook af na bepaalde tijd niet gebruiken, ook al werk ik gewoon op m’n iMac).
    Doe je wel eens onderhoud op de Aperture Library?

En hoe doe je een back-up in Aperture als ik vragen mag? Ik gebruik zelf ook al jaren Aperture, maar gebruik SuperDuper om m’n Library te kopiëren van de ene naar de andere schijf.
    Nou is mijn Library dan ook wel 250 GB groot.

Bijdrager
    Brandgoose

Mijn backup is 140 gb. In aperture gebruik ik de vault om de backup te maken. En vwb de slaappstand, als ik de hd aansluit maakt ie gelijk een backup via Time Machine. Als dat klaar is ba kup ik zonodig aperture, dus van slaapstand is dan geen sprake. Het strandbal gebeuren is pas sinds een maand of zo. Dacht eerst nog dat het na een update begon, maar dat kan ik niet terughalen.

Bijdrager
    Brandgoose

Net nog even gemeten, strandbal draait tegen de 48 seconden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.