15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    fietsfreak

Strakke icoontjes in mail

Ik heb customized icons gemaakt in Illustrator, hoe krijg ik deze poepstrak in mijn mailhandtekening? Export als .png geeft niet het gewenste resultaat, iemand een tip?? TNX

Bijdrager
    JFL

Hallo
    Zo doe ik het:
    Zorg dat de files in ai zoveel mogelijk pixel perfect zijn.
    Dan saven als SVG.

Bijdrager
    fietsfreak

@jfl bedankt voor je reactie. Welke SVG Options gebruik je dan?

Bijdrager
    JFL

Zo doe ik het.

groeten

Bijdrager
    Shmoo

Begin niet aan deze onzin, je krijgt er aan het einde alleen maar een maagzweer van.

Gewoon accepteren dat 80% van de wereld geen Retina ( of vergelijkbare kwaliteit ) display heeft en jij wel, dus zal je altijd dingen onscherp blijven zien met .png of .gif.
    Dit is gewoon niet haalbaar in mail omdat HTML in mail niet echt HTML is en zo’n beetje elke maildienst wel zijn eigen ding doet. Daarnaast kom je nog niet eens bij het echte HTML in de mail maar kun je alleen een snippet HTML invoegen in de body van de HTML.

Even een overzichtje:

Via de image tag.

Via een .svg export object.

Als embedded content.

Als background-image ( niet eens goed mogelijk vanuit een handtekening )

En zo zijn er nog twee a drie voorbeelden maar de support wordt er niet beter op.

Er is alleen een manier dan moet je werken met een fall-back principe. Je plaatst dan een SVG + PNG versie waarbij de SVG de bovenliggende laag zal zijn, zodra deze niet zichtbaar is omdat er geen support is dan zal de PNG versie alsnog zichtbaar zijn.
    Of je dat zou moeten willen? Normaal willen wij mailtjes zo klein mogelijk houden, elke afbeelding in een mailtje vergroot het document alleen maar + je komt niet echt bij de broncode alleen maar in de handtekening (stukje broncode).

Bijdrager
    fietsfreak

@shmoo amai das andere koek! ff op me in laten werken… dank.

Bijdrager
    KarelWillem

Resumé:

Gewoon een jpg in je mail donderen.;)
    De eerste mail-app die daar problemen mee heeft moet ik nog vinden.

Dan maar wat minder scherp.

Bijdrager
    fietsfreak

@karelwillem das nu juist het probleem. De kwaliteit op smartphone en tablet is not okay!

Bijdrager
    Shmoo

Als je voor een bedrijf/website mailtjes aan het verzenden bent dan moet je natuurlijk hier zijn.
    http://mailchimp.com

Bijdrager
    KarelWillem

Ik zie het probleem niet. Als ik bovenstaand logootje (wat natuurlijk verre van strak is, omdat ik ben uitgegaan van het raster-model) mail, ziet het er best aardig uit.

Er zal hierbij helemaal niemand denken: ‘wat heb ik nu weer voor ruk-logo toe-gemaild gekregen.’

Bijdrager
    fietsfreak

@karelwillem ook in 20×20 pixels?

Bijdrager
    KarelWillem

Lol. 20 pixels? Ben je klanten aan het werven voor een opticien?

Is er nog iemand die scherp ziet op dat formaat?

Bijdrager
    fietsfreak

@karelwillem i know moet wel een beetje subtiel!!

Bijdrager
    KarelWillem

Anyway… ik snap nog steeds niet helemaal hoe zoiets dan niet strak kan zijn.

Op een dergelijk formaat voldoet een jpeg-je prima.

Bijdrager
    fietsfreak

@karelwillem Is ook strak in de mail, enkel op smartphone of tablet ziet het er niet top uit.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.