9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    MacAttack

Storingen tijdens het beluisteren van audio

Sinds 10.2.8 hoor ik af en toe als ik iets beluister in iTunes een storing net alsof het bestand beschadigt is. Maar het bestand is niet beschadigt want als je het de volgende keer nog eens afspeelt dan is er geen probleem, maar hoor je weer een storing in een ander nummer.

Heeft er nog iemand dit probleem of een oplossing?

Moderator
    Adriaan Mol

Misschien je sterio controleren?

Bijdrager
    iGeysir

lijkt dat storende geluid op de geluiden die je hoort bij (veel) internetradiozenders? ik erger me daar mateloos aan (alleen de IJslandse radio (’s Rijks Geluid-uitwerping: IJslands is een prachtige taal :innocent: ) werkt lekker… cool!

Bijdrager
    JoepieNL

Leuke link; nu nog een vertaling :cry:

Bijdrager
    MacAttack
    ”Adriaan

Misschien je sterio controleren?

Is niet aangesloten op de stereo gewoon op de pro speakers

Bijdrager
    LeBigMac

Zelfde probleem hier anno 2004 met iTunes 4.6 (15). Artefacten en ander storingen kwamen uit het niets opzetten. Het klinkt net zo als een internetuitzending die last heeft van een bandbreedtetekort (bijgeluiden).

Zit er weer eens een worm in de appel?

In en om de :apple: hangt het volgende:
    – iMac FlatPanel 17″, G4 1,25 Ghz. 512MB RAM, 80 GB HD, 8x Superdrive, GeforceFX5200
    – OS X 10.3.4
    – iTunes 4.6 (15)
    – Apple Pro Speakers
    – Harman Kardon iSub
    – Sweex USB 2.0 Maxtor 120GB HD 7200RPM 2MB
    – Belkin F5D6050 USB 802.11b W-LAN

Bijdrager
    vogel

Ik had het laatst ook met iTunes 4.6, alsof er een ceedeetje over z’n nek ging.

Bijdrager
    Gans

Er zijn waarschijnlijk twee dingen aan de hand.

1. Als je cd’s aan het importeren bent en je luisterdt tegelijk naar een andere cd die je al hebt ge├»mporteerd hapert het geluid telkens wanneer een nieuwe file/track wordt opgeslagen. Dit is helemaal erg als je tijdens het importeren luistert naar de cd die je importeert. Het kan echter ook met stevige harddisk activiteit te maken hebben. Snellere harde schijf helpt dan…

Dit probleem is nieuw sinds Apple lossless geloof ik

2. Als je tracks luistert die naadloos in elkaar overgaan (bijvoorbeeld bij een live cd) dan is er een korte stilte te horen bij de overgang van het ene naar het andere nummer. Dit heeft te maken met de standaard extra aanwezige informatie in de track als ze AAC of Aple Lossless zijn geencodeerd. Je kunt dit enigszins omzeilen door ‘tracks in elkaar overvloeien’ in te schakelen met een hele korte overlap tijd. Dit kan helaas op je iPod niet en dus zul je altijd een kleine hapering horen, tenzij je de files samenvoegt tot een heel groot nummer.

Bijdrager
    MacAttack

heb er sinds 10.3 geen last meer van

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.