3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Marco71

storingen in DVD-R/+R

Heel af en toe heb ik een storing in mijn gebrande DVD-R en DVD+R als ik de schijf op een stand-alone DVD-speler afspeel. Meestal zijn de storingen (bestaande uit een hapering van beeld en/of crack in het geluid) ‘random’, dus niet steeds op dezelfde plaats.

Het is niet rampzalig, maar wel heel vervelend als iemand jouw DVD-tje afspeelt en er zit af en toe een hapering in. Waar zou ik het moeten zoeken? Zelf denk ik dat de betreffende DVD-schijf de boosdoener zou kunnen zijn, of zijn er nog andere mogelijkheden?

Marco

Bijdrager
    Toon.B

het kan ook zijn dat de hapering veroorzaakt wordt door het feit dat je niet de ‘complete movie’ versie bekijkt, maar in de ‘scene selactor’ hebt gekozen om bij een specifieke scene te beginnen…

…als de DVD dan zo is opgebouwd dat aan het einde van iedere scene wordt doorgeschakeld / overgegaan naar de volgende scene,
    dan levert dat bij sommige (oudere) standalone TV-DVD-spelers een kleine hapering op,
    omdat de speler aan het einde van iedere scene “even moet zoeken”…

komt dat overeen met de problemen die jij bemerkt ??

Succes !!
    Toon.B

Bijdrager
    Marco71

Nee, helaas. De storingen zitten echt middenin het beeldmateriaal, niet in de buurt van een ‘chapter marker’. Zou het misschien de bitrate kunnen zijn (ik heb bitrate 6.0 en maximum bitrate 7.0 gebruikt)?

Wie herkent deze probleempjes?

Marco

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.