6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    iJohan

[Storing] HIKHEF down

Problemen met servers of heel traag!?

lees hier verder!

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1319489

Bijdrager
    jermain

ja ik dag al waarom ik me readers van school al niet meer kon downloaden (of op de site komen)

Bijdrager
    iJohan
    ”jermain”

ja ik dag al waarom ik me readers van school al niet meer kon downloaden (of op de site komen)

Daarom dacht ik laat ik het delen met anderen:)

Bijdrager
    iMax

Beter goed gedeeld dan slecht gejat……. of zoiets

Bijdrager
    Martijn Snels

Er is een stroomstoring op het HIKHEF NL-IX knooppunt. Hierdoor zijn we zo een beetje met de halve wereld ontkoppeld. Problemen zijn net weer opgelost en rack voor rack wordt alles opnieuw opgestart om overbelasting te voorkomen.

Bijdrager
    iJohan

Nog even delen wat ik van mijn hosting kreeg:

Helaas moeten wij u mededelen dat wij deze avond hinder hebben ondervonden van een grote storing in onze dienstverlening. Deze storing werd veroorzaakt doordat in het NIKHEF datacenter te Amsterdam de stroomvoorziening volledig was uitgevallen.
    Het NIKHEF datacenter wordt voornamelijk gebruikt als internet knooppunt/verkeer uitwisselpunt voor internet providers, hier staan dan ook geen servers ondergebracht. Vanuit datacenters in het hele land gaan er verbindingen naar o.a. het NIKHEF datacenter te Amsterdam. Ook vanuit het datacenter te Steenbergen dat wij gebruiken gaan er meerdere verbindingen naar NIKHEF te Amsterdam, daarnaast gaan er nog verbindingen naar de Spaanse Kubus te Rotterdam, vanaf één van die locaties gaat het verkeer vervolgens het internet op (of komt het van het internet af indien het binnenkomend verkeer betreft).

Normaalgesproken zou de apparatuur in Rotterdam alle verbindingen moeten overnemen op het moment dat de verbindingen naar Amsterdam wegvallen (en andersom). Om nog onbekende reden is dat vanavond niet gebeurd, waardoor alle verbindingen iets na 21:00 uur naar Steenbergen wegvielen met als gevolg dat uw website/e-mail/server(s)/apparatuur onbereikbaar waren. Omstreeks 23:30 uur waren uiteindelijk alle verbindingen weer te gebruiken, waardoor alles weer on-line was. Tijdens de storing zijn alle aan u verzonden e-mails terecht gekomen op één van onze fallback mailservers in Amsterdamse datacenters (euNetworks en/of Telecity 3). Alle e-mail die tijdens de storing aan u is verzonden zal binnen 30 minuten alsnog worden afgeleverd in uw e-malbox. Er is dan ook geen enkele e-mail verloren gegaan!

Overigens is NIKHEF een erg groot en belangrijk internet knooppunt, niet alleen onze dienstverlening maar die van bijna alle internet providers in Nederland hebben problemen ondervonden van deze storing, bijvoorbeeld door het tijdelijk of volledig wegvallen van verbindingen en/of het trager zijn van verbindingen dan normaal. Het is ons op dit moment nog niet bekend waarom niet alle verbindingen voor Steenbergen automatisch over Rotterdam zijn gezet, dat wordt op dit moment nog onderzocht. Het is ook nog niet bekend waardoor de stroomstoring in NIKHEF veroorzaakt is. Zodra over deze zaken meer bekend is ontvangt u hier meer informatie over van ons per e-mail.
    Wij willen benadrukken dat op geen enkel moment de stroom van uw en/of onze server(s)/apparatuur in Steenbergen is weggevallen. Onze excuses voor het ongemak, wij doen er vanzelfsprekend al het mogelijke aan om gelijksoortige problemen in de toekomst te voorkomen en zullen hiertoe dan ook in overleg treden met onze leveranciers.

Links

Lijst met providers : http://www.ams-ix.net/connected/?expanded=1
    Lijst met statussen : http://www.ams-ix.net/technical/stats/

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.