13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    Hermanh

storing final cut Pro X

Sinds een tijdje ( ik draai FCPX 10.2.1) heb ik een gekke storing met mijn FCPX. Bij iedere handeling die ik doe gaat het gekleurde balletje draaien en stopt niet meer. Ik draai Sierra laatste versie. Mijn laatste montage, 2 maanden geleden waren er nog geen problemen.

Iemand die weet wat er aan de hand is?

Vast bedankt voor jullie reactie.

Bijdrager
    janbertwedman

Er is een nieuwe versie, FCPX 10.3

Bijdrager
    Hermanh

Uiteraard wist ik dit al, maar neemt niet weg dat ik met een project bezig ben, en die wil ik wel afmaken!

Moderator
    Mac Daddy

Wat is het verschil tussen het project van 2 maanden terug en die van nu? Ander footage materiaal?
    Zijn er andere dingen waar je mac problemen mee heeft?
    Ben je in die 2 maanden overgegaan naar Sierra?

Bijdrager
    Hermanh

Daar had ik ook al een storing van dien aard.
    Maar opeens kon ik het project afmaken.

Ik draai altijd met 2 sony camera´s, en heb nog een niet dergelijke storing meegemaakt.

Ik draai Sierra sinds een maand of 3

Moderator
    Mac Daddy

Okee. Dus vorige project draaide je ook al Sierra op de mac, maar merkte toen ook al wat vertraging. Footage is hetzelfde, dus dat is het niet.

Strandballen komen meestal omdat de computer moet nadenken, dus wat voor een Mac praten we over en wat voor hardware zit erin?

Bijdrager
    McPim

Je weet dat je met ‘proxy media’ kunt werken tijden het monteren en dan zelfs op relatief bescheiden Mac’s vlot moet kunnen werken zonder strandballen? Doe je dit ook, of gebruik je ‘optimized media’ (ProRes 422) of edit je het originele materiaal? Dat maakt namelijk een groot verschil in benodigde performance van je Mac..

Bijdrager
    Hermanh

Sorry, voor de late reactie. Dit zijn mijn gegevens van de mac:

Bijdrager
    Hermanh

Tevens om McPim te beantwoorden. Ik draai altijd proxy materiaal, dat monteert wat soepeler.
    Tijdens het renderen zet ik het materiaal om in optimized media

Bijdrager
    McPim

Thanks Hermanh, dan ligt het daar in ieder geval niet aan. Met de specs van je Mac is niks mis, die zou editen met proxy materiaal moeiteloos aan moeten kunnen. Je zou een nieuw user account kunnen proberen op je Mac en het project daarin editen, dan sluit je uit dat het aan andere software of processen ligt. Of een EtreCheck rapportje maken (in het huidige user account), misschien dat daar iets uit komt.

Bijdrager
    Hermanh

Even een update mannen… Ik heb Sierra inmiddels opnieuw geïnstalleerd, en raad eens…?
    Waarschijnlijk toch ergens een conflict welke met deze nieuwe installatie opgelost is.

Topic kan gesloten worden..

Bedankt Mac Daddy en McPim. Tot de volgende keer!

Moderator
    Mac Daddy

Het topic laten we open voor mensen die er in de toekomst misschien mee te maken hebben.
    Maar mooi dat het is opgelost!(y)

Bijdrager
    Hermanh

Dank jullie wel!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.