3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Mac_Laurens

Storend geluid bij JBL Duet speakers

Ik heb onlangs de JBL Duet speakers gekocht, en ze bevallen me zeer, behalve het feit dat ze onnodig lawaai maken als er geen audiosignaal doorloopt.

Zonet zette ik ze aan, en de speakers begonnen een tikkend en zoemend geluid te maken. Telkens ik mijn hand op een van de speakers legde werd het tikken luider. Soms stopt het en begint het nadien weer op een andere manier te tikken; lijkt me wel een of andere statische storing. Ik heb de audioplug uit mijn PB getrokken, en zelfs als ik mijn vinger op de plug leg tikt hij, waaruit ik opmaak dat het dus niet aan de computer ligt. Ik heb geprobeerd de adapter van de speakers in een ander stopcontact te steken, maar dat hielp niet, en ook met de stroomtoevoer van mijn PB heeft het blijkbaar niks te maken.

Wat kan er mis zijn? Dit geluid is niet heel luid, maar toch vervelend (de ene keer wel wat meer dan de andere, maar dan nog).

Dank u

Bijdrager
    tarun

Geen idee wat er mis is, maar de mijne (witte) zijn prima. Dus terugbrengen en ruilen voor anderen?

Bijdrager
    Mac_Laurens

OK, update

Het heeft dus wél met de stroomtoevoer van de PB te maken. Als ik de stroomdraad uit mijn PB trek (en dan wel volledig) dan stopt het storende geluid en getik. Ik voel ook wel de elektrische prikkel door mijn PB, dus het is weldegelijk die stroom die het storende geluid veroorzaakt. Nu, mijn snoer is verlengd met de aardingskabel, hetgeen normaal gezien de ‘ verloren stroom ‘ zou moeten tegengaan, maar blijkbaar niet. De kabel zit in een stekkerdoos met switch, die zelf uiteraard ook geaard is… ik snap niet hoe er dan nog ‘verloren stroom’ kan doorlopen.

Kan iemand me helpen? Dank!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.