23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:

Bijdrager
    Uxmal

Stoppen met de Apple Watch of niet?

Tijd geleden dat ik gepost heb maar wil een dilemma voorleggen.

Ik heb al een Apple Watch (AW) vanaf het begin. Ik was een van die gekken die naar Duitsland reed toen die hier nog niet was. Uitvoering staal, sterk saffier glas. Ik wilde geen risico nemen. Eerste zomer een probleempje met de software. Terug en nieuwe gekregen. Gebeurde in vakantie, wel irritant. Maar miste hem gek genoeg niet echt de rest vd vakantie.

Daarna vond ik de space grey mooier en verkocht mijn RVS AW en kocht een space grey met minder sterk kunststof glas. Die viel een keer en kapot. vervelend.

Intussen generatie 2 trouwens en ik kreeg een nieuwe (Apple care) en gebruikte hem inmiddels intensief, vooral omdat ik (toen) veel sportte. Toch had ik soms twijfels. Voelde me beetje nerd af en toe. Droeg nooit meer mijn mooie mechanische klokken.

Toen kwam versie 3. Ik wilde ook die weer hebben verkocht mijn AW en nam versie 3. Maar veel verschil was er eigenlijk niet. “Waterproof” was voor mij belangrijk. Ik vond de ontwikkeling verder toch wat langzaam gaan vanuit Apple en de AW. Had bloeddrukmeter verwacht in een band. En tijdens een beetje klussen aan huis weer glas gebroken. Kostte me veel geld dit keer (ik dacht dat vallen zal toch niet weer gebeuren), ik geloof ca 306 euro. Nieuw glas alleen. Nu paar weken later nieuwe gebreken en niks bijzonders gedaan en weer een barst in het kunststof glas. Wat een ramp.

Ik ga niet weer 306 euro uitgeven. Apple heeft hem nu en bekijkt of het geen productiefout is. Ik voel me eigenlijk beetje beetgenomen. Ben tikkeltje ‘verslaafd’ geraakt aan de AW terwijl ik hem destijds niet miste toen ie stuk ging. Gaat bij mij te snel stuk en RVS saffier glas versie hier niet makkelijk te krijgen. Gebruikte Apple Pay met Boon, wel leuk betalen met je AW, maar toch ingewikkeld via buitenlandse constructie. En met nieuwe AW moet je weer met fake adres in Frankrijk bla bla… Nu moet ik dus weer naar de oosterburen voor een RVS versie. En ik besef me steeds meer dat die dingen bij mij gewoon te vaak stuk gaan. Het kost me te veel geld en te veel gezeur. Straks komt er ook weer een nieuwe uit. OK je kunt er 2 max 3 jaar mee doen, maar dan ga je toch weer.  En dan heb je minimaal 1 reparatie gehad in mijn geval. Toch dik 300 euro per jaar. En vind ik het nou echt zo gaaf?

Ik ben gaan twijfelen. Zal ik de AW als ie onder garantie valt verkopen en over gaan op een mechanische watch? Of een RVS kopen? En wanneer? Is er iemand die dat traject al doorlopen heeft en spijt heeft of juist niet? Ik ben zo bang dat ik hem ga missen. Ik heb ook veel bandjes, die waren ook niet goedkoop. En aantal leuke Apps voor sporten. Moeilijk moeilijk. Moet ik nou wachten tot september als er weer een nieuwe komt en dan naar de oosterburen een RVS halen? Want die kunststof zijn echt te zwak voor mijn (te ruwe? Heb toch idee van niet maar ja) leefstijl. Of gewoon mijn strakke mechanisch watch weer gaan dragen wat ik jaren met plezier gedaan heb en die nog generaties mee kan.

Kortom wat vinden jullie. Kappen met de Apple Watch of nog 1 x proberen in RVS? En waarom?

Bedankt alvast voor je tips.

Bijdrager
    KarelWillem

Nog een keer kopen en dan direct tempered glass plaatsen.

Dat scheel echt heel veel.

https://www.imore.com/best-tempered-glass-screen-protectors-apple-watch

Bijdrager
    Shmoo

Je kunt ook zelf in een rolstoel gaan zitten. Dan weet je ook dat je schoenen niet slijten. ^

Bijdrager
    KarelWillem

“Slijten” of een stuk gebroken glas om je arm is nogal een verschilletje.

Bijkomend probleem is dat een barst in je glas ook inhoudt dat je waterdichtheid waarschijnlijk ook weg is.

Moderator
    Night

Voor meer informatie over het type glas, lees dit artikel eens door (vooral de conclusie onderaan). Mij lijkt dus dat je een Sport Watch moet hebben als ik je curriculum vitae zo lees. Die kan tegen een stootje. Verder: aangezien de verwachting is, dat in september de nieuwe, 4e generatie iWatches uitkomt, zou ik overwegen even te wachten met de aankoop van een nieuwe Watch en tot die tijd gebruik te blijven maken van je ouwe vertrouwde mechanische pols-uurwerk.

Bijdrager
    pruus

Als je veel mechanische horloges hebt, dan kijk je anders naar horloges. Het gaat om de mechaniek en de werking. Een elektronisch horloge kan dat, wellicht wel de wijzerplaat, niet evenaren. Voor sport is het evenwel heel handig zo’n elektroding.

Bijdrager
    Shmoo

Gaat nergens over. Kom nou toch. Als iemand al zoveel geld had uitgegeven als de TS enkel aan een AW dan was deze er natuurlijk al lang mee gestopt want de toegevoegde waarde van een AW is bijna nul als standalone product. Het is een afstandsbediening voor je iPhone, meer niet!

Je hebt natuurlijk altijd te maken met een eerste generatie. Dat hoeft niet altijd een slecht product te zijn maar kan wel een product zijn dat zoals dat bij de AW het geval was, dat deze 8 maal te duur was dan wat de gemiddelde ‘none fanboy’ voor zo’n product wilt betalen. Die 800,- of wat kostte dat horloge tijdens de introductie was natuurlijk compleet belachelijk en dat model is natuurlijk niet voor niets gestopt.

Kijk je naar de betrouwbaarheid. Ik was ook zo’n persoon die in het begin zo’n ding uit Duitsland haalden (online gekocht bij Apple) maar dat klokje heb ik nog steeds om en al elke dag sindsdien. Ik ga begin volgende maand mijn mediale halen voor 1000 maal je bewegingsdoel te halen. Dan ben je volgens mij wel serieus aan de slag geweest met de AW. Mijn horloge is voor mijn gevoel nog als nieuw en die is heus in al die jaren wel ergens gevallen op de badkamer of tegenaan gebotst (deurstijlen – koelkast). Ik kan mij voorstellen dat wanneer je metselaar bent dat een AW of elk ander horloge meer te voortduren zal hebben dan wanneer je een saaie kantoorlul bent die vooral met Excel werkt. Een AW is voor mijn gevoel een factor 3 miljoen 200 60 keer minder fragile dan een iPhone sinds iPhone 6  maar die iPhones stoppen we allemaal massaal uit angst in een hoesje en dat is geaccepteerd als heel normaal gedrag.

Bijdrager
    Nosferatu

Dit is geen dilemma maar een luxeprobleem. Ga je schamen

Bijdrager
    Maikelw

Hoeft ie zich niet voor te schamen.

Bijdrager
    fatboysmart

Wel een beetje…

Bijdrager
    19JM81

Cyberport.de verstuurt ze gewoon naar NL, ook de RVS versie. Dus daar hoef je niet speciaal voor naar Duitsland.

Bijdrager
    Niels

Goed verhaal, lekker kort ook… Tijd te veel (no pun intended)?

Bijdrager
    KR1275

Hamer erop, inleveren bij grof vuil en een gewoon goed horloge kopen. ’t Is nooit te laat.

Bijdrager
    Maikelw

<p class=”cite”>fatboysmart op 9 juli 2018 om 13:04</p>
    Wel een beetje…

Nee, totaal niet.

Bijdrager
    Uxmal

<p class=”cite”>KarelWillem op 9 juli 2018 om 07:57</p>
    Nog een keer kopen en dan direct tempered glass plaatsen.

Dat scheel echt heel veel.

https://www.imore.com/best-tempered-glass-screen-protectors-apple-watch

Misschien wel idee ja. Had tijdje zo’n pastic gevalletje er over heen, maar gaat water onder zitten. Dank voor de tip.

Bijdrager
    Uxmal

<p class=”cite”>Night op 9 juli 2018 om 08:56</p>
    Voor meer informatie over het type glas, lees dit artikel eens door (vooral de conclusie onderaan). Mij lijkt dus dat je een Sport Watch moet hebben als ik je curriculum vitae zo lees. Die kan tegen een stootje. Verder: aangezien de verwachting is, dat in september de nieuwe, 4e generatie iWatches uitkomt, zou ik overwegen even te wachten met de aankoop van een nieuwe Watch en tot die tijd gebruik te blijven maken van je ouwe vertrouwde mechanische pols-uurwerk.

Ja wellicht wachten tot 18/19 sept is wel het beste. Was ik bijna zo ver dat ik hem toch weer wilde (reden: echt handig met sporten tracking routes vind ik echt leuk, fitness apps werken echt perfect en hoef ik tel niet te gebruiken, weer, agenda, todo lijstjes, van alles eigenlijk) zie ik weer een video die ook weer zo waar is (ook dat het puur gewenning is en waarschijnlijk je druk maakt over van alles door je AW).

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  Night. Reden: YouTube link aangepast

Bijdrager
    Uxmal

<p class=”cite”>pruus op 9 juli 2018 om 09:05</p>
    Als je veel mechanische horloges hebt, dan kijk je anders naar horloges. Het gaat om de mechaniek en de werking. Een elektronisch horloge kan dat, wellicht wel de wijzerplaat, niet evenaren. Voor sport is het evenwel heel handig zo’n elektroding.

Klopt

Bijdrager
    Uxmal

<p class=”cite”>Shmoo op 9 juli 2018 om 09:20</p>
    Gaat nergens over. Kom nou toch. Als iemand al zoveel geld had uitgegeven als de TS enkel aan een AW dan was deze er natuurlijk al lang mee gestopt want de toegevoegde waarde van een AW is bijna nul als standalone product. Het is een afstandsbediening voor je iPhone, meer niet!

Je hebt natuurlijk altijd te maken met een eerste generatie. Dat hoeft niet altijd een slecht product te zijn maar kan wel een product zijn dat zoals dat bij de AW het geval was, dat deze 8 maal te duur was dan wat de gemiddelde ‘none fanboy’ voor zo’n product wilt betalen. Die 800,- of wat kostte dat horloge tijdens de introductie was natuurlijk compleet belachelijk en dat model is natuurlijk niet voor niets gestopt.

Kijk je naar de betrouwbaarheid. Ik was ook zo’n persoon die in het begin zo’n ding uit Duitsland haalden (online gekocht bij Apple) maar dat klokje heb ik nog steeds om en al elke dag sindsdien. Ik ga begin volgende maand mijn mediale halen voor 1000 maal je bewegingsdoel te halen. Dan ben je volgens mij wel serieus aan de slag geweest met de AW. Mijn horloge is voor mijn gevoel nog als nieuw en die is heus in al die jaren wel ergens gevallen op de badkamer of tegenaan gebotst (deurstijlen – koelkast). Ik kan mij voorstellen dat wanneer je metselaar bent dat een AW of elk ander horloge meer te voortduren zal hebben dan wanneer je een saaie kantoorlul bent die vooral met Excel werkt. Een AW is voor mijn gevoel een factor 3 miljoen 200 60 keer minder fragile dan een iPhone sinds iPhone 6  maar die iPhones stoppen we allemaal massaal uit angst in een hoesje en dat is geaccepteerd als heel normaal gedrag.

“1000 maal je bewegingsdoel” niet slecht.

Bijdrager
    Uxmal

<p class=”cite”>19JM81 op 9 juli 2018 om 14:33</p>
    Cyberport.de verstuurt ze gewoon naar NL, ook de RVS versie. Dus daar hoef je niet speciaal voor naar Duitsland.

OK ik zal eens kijken. Ook de 4g dus.

Bijdrager
    Uxmal

<p class=”cite”>Maikelw op 9 juli 2018 om 22:29</p>

<p class=”cite”>fatboysmart op 9 juli 2018 om 13:04</p>
    Wel een beetje…

Nee, totaal niet.

Thanks mate;)

Bijdrager
    Uxmal

Bedankt voor alle tips, opmerkingen etc. Het helpt toch om een beetje meer denkrichting te krijgen. Ja luxeprobleem, misschien wel. Duur spul allemaal.

groet en bedankt.

Bijdrager
    SvS

Als je het afgelopen tijd goed en veel gebruikt hebt, is het toch een goede aankoop geweest en is het geen geldverspilling om een nieuwe te nemen.

Bijdrager
    Bugsy

Ik ben vanaf het begin tevreden gebruiker, eenmaal een dode AW naar Apple moeten sturen, kosteloos en dezelfde dag vervangen.

De mogelijkheden vind ik wat minder dan oorspronkelijk gedacht, maar vooral de functie als verlengstuk van de iPhone voor het ontvangen van mails en andere berichten, maakt voor mij de AW genoeg de prijs waard.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.