6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    glennieboy

stopcontacten Noorwegen

Hallo,

Eerst en vooral wil ik mij excuseren voor het feit dat dit onderwerp niet meteen specifiek over Apple gaat. Maar ik weet niet waar ik dit anders zou kunnen vragen.

Ik woon in BelgiĆ« en ga binnen een paar weken op vakantie naar Noorwegen. Ik vroeg mij af of ik een universele stekker of iets dergelijks moet kopen zodat ik mijn Mac en iOS-apparaten kan opladen. Of hebben ze daar dezelfde stekkeraansluitingen als in BelgiĆ«? Ik heb al gezocht op het internet maar de antwoorden waren voor mij toch wat verwarrend. Wat ik het meest als antwoord vond, is dat Noorwegen een andere soort stopcontact heeft dan in BelgiĆ«, maar dat Belgische stekkers er wel zullen inpassen. Klopt dit en is dit zonder risico’s? Heeft iemand daar ervaring mee?

Alvast bedankt!:D

Bijdrager
    tomc

Als je op hotel gaat kan je meestal een adapter vragen als het al een ander stopcontact zou zijn.

Bijdrager
    Nikita

Noorwegen heeft bij mijn weten randaarde, net als in Nederland. Je aarde-pin zoals in de Belgische en Franse stopcontacten zit er dus niet in, maar da’s geen probleem. De platte EU stekkers passen sowieso. En uiteraard is het gewoon 220 / 230 Volt.

Bijdrager
    iDEOwen

Je belgische stekker moet gewoon werken in Noorwegen. Ze hebben idd dezelfde stopcontacten als in NL, en de meeste Belgische (Franse) stekkers werken gewoon goed.

Bijdrager
    henkverhaar

Stopcontacten (wandcontactdozen) zijn gelijk. Wat wel handig is om te weten is dat de meeste campings geen Eurostekker electra-aansluiting hebben om je caravan (of camper of tent) van stroom te voorzien, maar gewoon normale randaarde contactdozen.

Bijdrager
    glennieboy

Dus het lijkt erop dat ik geen speciale stekker zal moeten kopen:)
    Bedankt voor de reacties allemaal!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.