5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Rechterflank

Stop motion in Imovie

Hallo,

De kinderen uit mijn groep 8 heb ik een foto’s laten maken voor een stop motion filmpje. Nu ben ik aan het proberen deze foto’s op te toveren in een filmpje, maar dit lukt nog niet helemaal. Ik lees op verschillende forums dat er wat (betaalde) apps zijn, maar dat met imovie ook prima stop motion te maken valt. Daarom ben ik daar maar mee aan de slag gegaan.

Ook heb ik een tutorial gekeken over stop motion en imovie en daarin wordt verteld dat je met dubbelklikken op een foto in het infovenster de snelheid van de foto’s kan veranderen.

Tot zover gaat alles goed. Ik verander de snelheid daar in 0,1 (de tutorial vertelt me dat dit de hoogste snelheid is), maar als ik afspeel staan alle foto’s nog op 0,6 seconde. Het lukt me dus niet om de foto’s op 0,1 seconde te krijgen.

Wat doe ik fout?

Ik hoop dat iemand me kan helpen, mijn dank ik groot!

Bijdrager
    friesappeltje

Ik weet het niet zeker maar ik denk dat je de snelheid daar maar bij 1 foto aan hebt gepast. Wanneer je alle foto’s selecteert en dan de foto’s nogmaals aanpast zal het goed gaan.
    Of, je selecteert 1 foto, past via bv projecteigenschappen, de duur van een foto aan maar zet daarbij het vinkte bij ‘Geldt voor alle foto’s’ wel aan!

Succes

Bijdrager
    friesappeltje

Oei, via mijn zoon begrijp ik dat het wel uitmaakt welke versie van iMovie je gebruikt

Bijdrager
    Ruttger
    Bijdrager
    KarelWillem

Bij mij trekt hij ze gewoon naar 0,1 hoor (iMovie 9.0.4, iLife ’11).

Misschien is er een minimum-lengte van film o.i.d., dat iMovie berekent hoeveel beelden je nodig hebt dan?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.