16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    koekiewous

Stop de rumour sites! of Rumour zorgt voor positieve focus?

Ontstaan aan de kersttafel (dit topic) en nu uitgebreid met jullie mening.
    Zou Apple blij zijn met topics en sites (frontpage) zoals deze?

Ben benieuwd.

Bijdrager
    I-GJ

Volgens mij kan het nooit kwaad!
    Lekker blijven praten!!! Fijne kerst!

Bijdrager
    Pieterr

There is only one thing worse than being talked about… …and that is not being talked about.

Moderator
    Poezenbeest

Als ik kijk naar de opmerking van Steve Jobs tijdens de presentatie van de Alu iMac, toen hij over het nieuwe toetsenbord begon; “Yu’ve might have seen this on the internet already…”, dan denk ik dat Apple zich er terdege van bewust is dat het gebeurt. De manier waarop deze opmerking gemaakt werd, getuigt van een gevoel van humor en ik denk dat ze bij Apple ook weten dat het onvermijdelijk is. Ik heb ook zo een vermoeden dat ze het inmiddels in hun marketingstrategie hebben geïntegreerd en dus er bewust mee omgaan. Ze hebben toen AppleInsider foto’s liet zien van de iPod Nano 4G juridische stappen ondernomen en dat is ze onder (potentiële) klanten op veel kritiek komen te staan.

The Buzz is onvermijdelijk en een Amerikaans gezegde zegt; “If you can’t beat them, join them” en dat gaat ook in de marketing op. Apple zou wel gek zijn als ze daar niks mee zouden doen. Mijn vermoeden is dat Apple bewust lekt en zo de buzz op gang houdt. Buzz is namelijk ook reclame en het kost niks, dus waarom er geen gebruik van maken.

De poll, die hierboven staat, gaat er vanuit dat het Apple sales zou kosten, maar volgens mij levert het alleen maar sales op en ziet Apple dat dus ook gewoon zo. Tuurlijk vinden ze het niet leuk als het internet eerder weet wat Apple gaat aankondigen. Maar door aan de andere kant erg gesloten te zijn, qua het bevestigen of ontkennen van berichten, houden ze het spannend. Iedereen weet dat je pas op de dag van de aankondiging zekerheid hebt.

Owja… en misschien halen ze wel inspiratie uit al die mock-ups…

Bijdrager
    Island

Volgens mij weet Apple dit wel, en gaan ze dan ook er rekening mee houden dat er nu bijv. minder iPhone’s verkocht zullen worden door de rumour van die nanoPhone..

Bijdrager
    sypie

Als er niet over gesproken wordt, wordt er ook niks verwacht. Als er over toekomstige modellen gesproken wordt dan weet Apple ook dat men iets verwacht. En wat er al eerder gezegd is: het is beter dat er wel over je gesproken wordt dan dat er niks over je gemeld wordt. Alle aandacht is goed en levert ook weer potentiële kopers op die een volgend model gaan aanschaffen omdat ze horen dat het goed is. Producten van Apple zijn al gewild voordat ze uitgebracht zijn.

Eigenlijk is het net als bij een persoon die dood is: Zolang er nog over de persoon gesproken wordt is deze nog niet helemaal “dood”. Pas als er niet meer over de persoon gesproken wordt, dan is de persoon dood.

Bijdrager
    Crap Os X
    ”Zerk”

Ze hebben toen AppleInsider foto’s liet zien van de iPod Nano 4G juridische stappen ondernomen en dat is ze onder (potentiële) klanten op veel kritiek komen te staan.

Was dat niet met de 3G????

Bijdrager
    i93Jeffrey

Ik vind het juist niet leuk
    Eigelijk moet er een (wat in een Podcast ooit besproken werd) een AAN/UIT knop voor Rumours moeten zijn.
    Want als je alles al weet dan is de Keynote niet meer leuk en Spannend

Bijdrager
    Xcode

Tot pak ’n beet anderhalf jaar geleden is Apple er behoorlijk in geslaagd alles goed geheim te houden. De foto’s van producten die daarvoor op verschillende websites stonden, klopten allemaal nooit (verbeter mij als ik iets over het hoofd zie). Maar vanaf het aluminium toetsenbord is dat een beetje mislukt óf Apple heeft informatie ‘lekken’ in zijn marktstrategie opgenomen. Qua geruchten zat men altijd al in de goede richting, alleen werden sommige dingen iets te vroeg verwacht. Zo gingen jaren vóór de introductie van de iPhone al verhalen rond over dat Apple bezig zou zijn met een telefoon, wat men toen al de ‘iPhone’ noemde.

Bijdrager
    Marius1976

Feitelijk moet het zijn:

Nee ZIJN juist leuk, en HOUDEN de focus op het merk.

Of als je dan graag enkelvoud wilt:

Nee is juist leuk, en houdT de focus op het merk.

Mocht wel weer een keer toch?
    Groet
    M.

Bijdrager
    kobekes

Je moet de ‘Rumorsites’ ook relativeren hoor.
    Grof gezegd zijn het enkel Apple-geeks die dit lezen.

Ga in de Saturn daags na de lancering van nieuwe iPods maar eens kijken; hele hordes kopen nog steeds de oude reeks zonder er zich van een nieuw model bewust te zijn.
    Of hoeveel threads zijn er niet als: ‘nu heb ik net een nieuwe iMac gekocht, komt er een nieuwe uit’ terwijl dit al wekenlang in de lucht hing.

Bijdrager
    koekiewous

De discussie die gisteren bij ons plaats had, was tussen ons en een Apple employee.
    Zij vertelde dat het haar verboden is afgelopen zomer nog te spreken over aankomende produkten, juist omdat er te veel gelekt werd.
    Zou zij (Apple Employees in general) ooit betrapt worden op lekken dan was dit sinds de zomer reden voor ontslag op staande voet.
    De reden was erg simpel, het kost Apple geld (als er iets nieuws “aan zit te komen” wachten veel mensen omdat ze bang worden te kopen).
    Volgens haar was dit oa de reden dat Apple zich terug trok van bv de MacWorld.
    Men wil bij Apple niet meer vast zitten aan verwachtingen en zelf bepalen wanneer een product een update krijgt (of nieuw natuurlijk).
    Feit is da er idd meer gelekt is dan ooit tevoren en Apple voelt dat in de knip.
    Stilte is dus beter voor Apple.

Ik ben ook van mening dat gissen leuk is en vind het erg leuk om te praten over Apple (wie niet?).
    Al word ik zeker het laatste jaar (en een beetje) moe van de vele rumours en mis ik het verrassingselement van vroegah.

P.s. Het zijn zeker de Apple “Freeks” die het lezen en kunnen relativeren, maar het zijn de switchers die er door “bevriezen” en Apple richt zich nou net op die switchers.

Bijdrager
    Edwin

Maar waarom zijn er nu altijd zoveel rumours en ‘lekken’ bij Apple. Noem mij 1 andere fabrikant van elektronica waarbij er zoveel heisa is omtrent de produkten.

Er wordt juist vaak het tegenovergestelde gedaan door de fabrikanten, denk aan de andere hyoe, de Asus Eee waarbij de fabrikant zelf al een roadmap uitstippeld met de produkten die nog gaan komen. Ook in de telefoonmarkt wordt al lang van te voren aangekondigd waar men mee bezig is (BlackBerry met de Bold en de Storm etc)

Welke fabrikant organiseert eigenlijk keynotes (waarbij de bezoekers ook nog moeten betalen). Ik vind het overigens allemaal heerlijk dat sfeertje rondom Apple.

Bijdrager
    Xcode

Het zou kunnen zijn dat er afgelopen tijd meer gelekt is dan Apple lief is en ze dus actie ondernemen. Maar dan krijg je natuurlijk ook gelijk de vraag hoeveel meer een werknemer van Apple Nederland weet ten opzichte van iemand die de geruchtensites in de gaten houdt. Maargoed, een verkoper van een Apple Premium Reseller (hoewel niet in dienst van Apple Nederland) is wel degene die in contact staat met de kopers en dan begrijp ik dat ze moeten zwijgen over bepaalde dingen.

”Biker”

Maar waarom zijn er nu altijd zoveel rumours en ‘lekken’ bij Apple.

Sinds kort, niet altijd.

Bijdrager
    MacBoot

als er geen rumors zouden zijn dan zou er maar 3 keer per jaar gesproken worden over Apple:roll:

Bijdrager
    Neptunus

Het zit bij Apple in de strategie dat er over toekomstige producten of updates geen uitspraak wordt gedaan. Dat is prima, maar daarmee werk je in de hand dat mensen gaan gokken wat er zou komen. Ik ga er dus van uit dat het bij Apples strategie hoort. Met deze rumours en een paar applegekke nieuwssites als nu.nl bereikt een groot publiek het hele jaar door nieuws (‘geruchten’) over Apple.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.