10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Hans Luyendijk

Stom, vergeten! Hoe krijg je 2 vensters tegelijk op het scherm?

Ik heb iets sufs: als ik op mijn zojuist geïnstalleerde iMac een tweede programma open, verdwijnt het venster van het eerste en staat er in de dock een doorzichtig icoontje. Ik heb het al eens eerder gehad, vroeger, en toen was de oplossing van een verbluffende eenvoud: alleen ik ben het vergeten. Is er iemand ergens die het weet? Ik vind het zo irritant (zowel wat zich nu voordoet als het feit dat ik het vergeten ben…)
    Thnx bij voorbaat!

Bijdrager
    Hansi2124

Misschien kan dat met third-party software. OS X heeft die mogelijkheid volgens mij zelf niet met verschillende programma’s.

Bijdrager
    KarelWillem

@Hansi2124: Huh???

Ik heb er nu drie open staan, met drie zichtbare vensters.

En alles wat ik erbij open, komt daar gewoon overheen.

Moderator
    unSOUND

Ik denk dat hansi bedoeld dat de handeling om alles te verbergen niet standaard van OS X komt.

Bijdrager
    Hansi2124

Ik dacht dat TS bedoelt dat het scherm in minimaal 2 stukken verdeeld wordt waar dan (dus ook minimaal 2) programma’s naast elkaar getoond worden.
    Dus elk programma z’n eigen stukje op je scherm.

Dat je vensters kleiner en groter kan maken is al zo oud als de weg naar Kralingen, dus ik denk niet dat TS dát bedoelt…… Toch?
    :confused:

Bijdrager
    Hans Luyendijk

Ik heb het gevonden, denk ik: inderdaad een third-party propje, genaamd “Menustrip”: als je dat laat draaien gebeuren er vreemde dingen. Ik ga het even helemaal uitpluizen. Bedankt voor het meelezen (en meeleven)!

Bijdrager
    KarelWillem

Er staat dit:

…als ik op mijn zojuist geïnstalleerde iMac een tweede programma open, verdwijnt het venster van het eerste en staat er in de dock een doorzichtig icoontje. …

Dus bij openen van een tweede programma, verdwijnt het venster van het eerste.

Dat is geen standaard OS X gedrag, voor zover ik weet.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Verdwijnt het venster zelf, of schiet je naar een andere space zonder dat te beseffen?
    Want zoals KW al zegt: OS-X doet dit niet van nature. Heb je er ook last van in een ander / nieuw account?

Bijdrager
    Hans Luyendijk

Nogmaals: het is opgelost! Het is het progje “Menustrip” dat bijgewerkt is voor 10.6 en hoger, maar dat ik nog ken uit de Tiger tijd: het heeft ook nog aqua-achtige knopjes. Staat in de Appstore, dus ik dacht “Hee, fijn: een oude bekende die nu ook in Lion kan draaien!” en betrouwbaar, anders was het niet door de App-selectie heengekomen. Maar het is zonde van de € 7,99, vind ik, want het doet rare dingen met het besturingssysteem (onder andere dus een rare “auto-hide”-functie) en clasht met andere toepassingen. Ik heb het programma weer uitgezet…
    Bedankt voor de reacties!

Inactief
    Anoniem

Ik zou zeker de ontwikkelaar van MenuStrip verwittigen van je problemen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.