17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    quuqske

stom draaiend snoepje

Vaak gebruik ik de toetscombinatie Alt – klik op het bureaublad om mijn programma te laten verdwijnen. Ik ben dan te lui om op het min-bolletje linksbovenaan te klikken.
    Maar als ik dit doe, vaak zonder erg, dan veranderd mijn pijl in dat irritante draaiende snoepje. En dan staat ie maar te rekenen en te ratelen en doet ie even niks.
    Ik heb geen geduld als ik aan mijn computer zit en word dus gedwongen te wachten. In OS9 had ik dat nooit. Kan ik dit oplossen? En dan niet zeggen dat ik het maar niet meer moet doen!

Bijdrager
    Nikita

Druk op F11 en dan ‘vliegen’ al je vensters naar de zijkant en heb je ook gelijk je bureaublad.

Bijdrager
    quuqske

Het gaat vaak automatish dat ik Alt- klik doe. Zit erin gebakken. Afleren dan maar?:(

Bijdrager
    lowfi

alt click heb je denk ik zelf ergens in gesteld want bij mij gebeurt er dan niks als ik dat doe.

overigens heb ik de hoeken van me scherm met expose ingesteld. muis naar rechts onder slepen is ook me buroblad bv

Bijdrager
    quuqske

Alt knop indrukken en dan klikken op je bureaublad als je een programma open hebt staan. Je ziet toch altijd wel iets van je bureaublad als je in een programma zit? Linksonder ofzo, weet ik veel. En ik heb het echt niet zelf ingesteld hoor…

Bijdrager
    MNM

Je hebt gelijk, alt + klikken op je bureaublad is inderdaad dat je scherm verdwijtn en je op je bureaublad komt. Maar ik ben bang dat als die dit blijft doen dat je het echt moet afleren en inderdaad F11 moet gebruiken (alle vensters schieten weg en zit je op je bureaublad) of appeltje-M gebruiken ofwel minimaliseer,, hoewel dit niet bij alle progamma’s werkt.

Bijdrager
    Richele

Wat voor systeem heb je? Het kan komen doordat je niet zoveel RAM geheugen hebt en je mac dus steeds delen van de openstaande programma’s of de finder moet laden. Als ik hier gewoon Alt+klik (ik leer het echt niet af, veel te makkelijk) doe dan krijg ik zelden een “snoepje”.

Bijdrager
    fistkikker

Dat ‘snoepje’ heet de strandbal of beachball.

Afleren zou een optie zijn. Exposé is geweldig, dus dat aanleren is een aanrader. Maar misschien biedt Tiger uitkomst, het schijnt sneller te zijn…..

Bijdrager
    inod3

Als het mogelijk is, waarom zou je het dan af moeten leren ??? Het lijkt me toch niet dat ineens je mac het leven geeft.

Ik wist zelf nog niet dat dit kon.. Ik ga het meteen proberen zodra ik thuis ben :D

Bijdrager
    H@roldBeer

Hier geen problemen met alt+klik…

Bijdrager
    Pink Grapefruit

Je moet het zeker niet afleren. Het is echt een Mac ding!! Dus vooral blijven doen. Echter als je te weinig geheugen hebt dan moet je Mac op het moment dat je Alt-klik doet, eerst het draaiende programma uit het geheuegen halen en op schijf zetten, en vervolgens de Finder in het geheugen laden vanaf de hardeschijf (even simpel voorgesteld).

De vraag is dus, wat voor systeem heb je, hoeveel geheugen en welke Applicaties heb je draaien als dit gebeurt. Gebeurt het ook als je slechts 1 programma hebt draaien (Safari bijv.). OS9 was ovigens wel sneller, maar dit kwam omdat je slechts een beperkt aantal programma’s kon draaien, namelijk tot je fysieke geheugen vol zat. OSX heeft die beperking niet en maakt gebruikt van geavanceerd vitrueel geheugen (je hardeschijf). Bedenk ook dat OS zelf al veel geheugen nodig heeft, en elke applicatie ook vrij veel. iTunes op OSX gebruikt veel meer geheugen dan iTunes onder OS9 (is ook wel een andere versie, maar toch).

Bijdrager
    bommels

Sterker nog, de memorymanager van OSX laat het liefst maar weinig geheugen onbenut. Als het er zit, kun je het maar beter gebruiken, toch?

Bijdrager
    Floriaan

alt klik is nergens ingesteld je moet wel de RECHTER Alt + Klik doen
    Floriaan

Bijdrager
    dj bazzie wazzie

Alt +klik op je bureaublad is hetzelfde als alt+h oftwel programma verbergen alleen bij alt+klik op je bureaublad ga je altijd naar de finder met alt+h ga je naar het onderliggende programma.
    Ik vind niet dat dit afgeleerd moet worden. exposé is wel wat anders en als we het niet moesten gebruiken vindt ik het wel dom dat ze het er dan toch in hebben gebouwd.

Voor je probleem met de beachbal zou je dan het volgende even willen doen?

1 het programma verbergen met alt+h. meerdere programma’s open en zorgen dat de finder niet direct onder je huidige programma zit zodat je overschakeld naar een ander programma

2 het programma verbergen met alt+h. Nu zorgen dat de finder direct onder je huidige programma zit. zodat overschakeld naar de finder net zoals op jou manier gaat met alt+klik op bureau

als 1 snel gaat en 2 langzaam dan ligt het aan je finder, gaan 1 en twee langzaam dan ligt het aan je geheugen waarschijnlijk.

Bijdrager
    Sad

het snoepje is “the spinning beach ball of death”, maar snoepje klikt wel leuker.

Als dit gebeurt bij het verbergen van apps, dan is er iets mis met je finder of je hebt te weinig geheugen in je Mac.

Bijdrager
    dj bazzie wazzie

precies colpolyp :D

Bijdrager
    quuqske

Computermodel: Power Mac G5
    Processorsnelheid: 1.8 GHz
    Geheugen: 1.25 GB
    Bussnelheid: 600 MHz

Dat zit erin, lijkt me toch genoeg geheugen of niet?

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.