30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 1851)
  • Q:
    Bijdrager
    Turbanus

Stofwolken en verbouwingsperikelen!

Vandaag in Purmerland geweest en wat denk je…… Het leek wel of er een heel leger Galiërs aan het werk was. Elke bewoner op de vlucht natuurlijk want alles zat in de auto! Behalve een dame en een heer, die zich hadden voorgenomen om die plaats even te verbouwen. Ik denk dat we er hier in dit lijntje wel wat informatie en fotowerk over krijgen!? Bovendien kunnen hier ook de vragen en antwoorden over moeilijke technische verbouwingskwesties aan de orde komen. “Zandzakken voor de deur in Purmerland”!:lol:

Eerst een bakske en dan bakstenen gooien!:P

Bijdrager
    Amsterdam

Dinsdag 21 oktober:
    11.00 uur bij Siematic (ben het zat lol)
    13.30 uur bij aannemer in Volendam (€€€€€€€€€€:x )

Woensdag 22 oktober:
    10.00 – 12.00 uur flikkert Icova een container voor de deur.

Hier vast wat foto’s van de omgeving. Het uitzicht op de kerk is vanuit de kamer waar ik al m’n Macs ga neerzetten. Het andere uitzicht op de weilanden is zowel vanaf dakterras als vanuit tuin te zien. Helemaal niet vervelend.

Bijdrager
    Zora la rousse

Kan je alvast de PC weggooien:) !

Bijdrager
    GodzillaPresley
    ”Amsterdam”

Dinsdag 21 oktober:

Woensdag 22 oktober:

Is dat Icova of iCova?;)

Enne waar staat dat btw voor? Irritante COntainer voor Amsterdam?

:P

Bijdrager
    Amsterdam
    ”Zora

Kan je alvast de PC weggooien:) !

Ik + PC? This is planet earth lady. Ik begin bijna aan je rode lokken te twijfelen.

Bijdrager
    Zora la rousse

Hier herken je de echte Mac-fanaat:wink: !

Bijdrager
    Amsterdam
    ”GodzillaPresley”
    ”Amsterdam”

Dinsdag 21 oktober:

Woensdag 22 oktober:

Is dat Icova of iCova?;)

Enne waar staat dat btw voor? Irritante COntainer voor Amsterdam?

:P

iCova inderdaad ROFL (uitleg van afkorting klopt bijna)!

Bijdrager
    Amsterdam
    ”Zora

Hier herken je de echte Mac-fanaat:wink: !

Ik zie trouwens in mijn eerste verhaal nergens het scheldwoord ‘PC’ staan (ook al betekent het Personal Computer, ik prefereer gewoon Personal Mac).

Bijdrager
    Apollo
    ”Amsterdam”

Hier vast wat foto’s van de omgeving. Het uitzicht op de kerk is vanuit de kamer waar ik al m’n Macs ga neerzetten. Het andere uitzicht op de weilanden is zowel vanaf dakterras als vanuit tuin te zien. Helemaal niet vervelend.

Wow Ams, wat rustiek:wink: eindelijk een plek gevonden om tot innerlijke rust te komen?
    Naaaah, vast niet :P

Bijdrager
    Amsterdam
    ”Apollo”

Wow Ams, wat rustiek:wink: eindelijk een plek gevonden om tot innerlijke rust te komen?
    Naaaah, vast niet :P

Nee man, we gaan ze daar ff wakker schudden LOL, leuk als ik volgend jaar een bruluitlaat op m’n Duc zet hahahaha! Nee hoor, ik hou van rust en zoals je weet, drukte is er altijd. Zolang ik er ben. :wink:

Bijdrager
    Amsterdam

Bijdrager
    Turbanus

Je kunt straks lekker in de achtertuin gaan zitten vissen! Als je een snoek vangt en fileert, kun je hem ook nog lekker op de BB klaarmaken. Tuin op het zuiden! Ook schaduwplekjes. Schuin tegenover de kerk, dus wel even wennen aan de klokken straks!:lol:

Bijdrager
    lampje

heeeeeeyyyy,

tuinfeestje??????????

:wink:

Bijdrager
    Missundaztood

Dus Amsi word Purpie:wink:

Bijdrager
    Amsterdam

Ja het wordt even wennen allemaal, maar we hebben goed overwogen wat we wilden: een huis middenin de stad (nooit rust, kleine buitenmogelijkheden, geen garage voor 2 auto’s en een motor), of buiten wonen, waar het meestal rustig is, waar we veel “buiten” hebben en waar niet om 4 uur ’s nachts allerhande types mensen met muziek voor de deur staan te janken doordeweeks. De beslissing was natuurlijk op zich wel makkelijk gemaakt.

Vanmiddag bij Siematic geweest. Wordt een mooie keuken. Nog geen ja-woord gegeven echter. Even van soort keukenblad gewisseld tussendoor haha. Ook naar Volendam geweest naar de aannemer die ons een flink stuk tegemoet komt en mij afraad dit of dat te doen en nog goedkoper uitpakt ook. Het wordt iets rooskleuriger. Soms zakt de moed je in de schoenen hoor met al die toestanden van een verbouwing, maar nu wordt het al leuker. Ik hou jullie op de hoogte met foto’s enzo. :)

Bijdrager
    Turbanus

Mischien zijn er loungers die een handje willen toesteken? 8)

Bijdrager
    Turbanus

Heb je je keuken in OS-X-stijl uitgezocht? Ik zou het nu wel doen als ik ging verbouwen!:lol:
    Van je toilet kun je nu wel vast een iPot maken!:lol:

Bijdrager
    Amsterdam

Er komt inderdaad een iPot in, maar ben nog niet uit de kleur.

Bijdrager
    Amsterdam

Even een vraag:[/b]

Wellicht is er iemand die hetzelfde probleem ooit heeft gehad:
    Een trap met teveel treden waar op dit moment fantastisch groen tapijt op zit. Dat tapijt, heel spijtig LOL, moet weg, weg, weg. Is zo gebeurd natuurlijk, ik ruk dat stuk ranzigheid er zo uit, maar dan blijft er natuurlijk een lijmgoedje zitten op de traptreden. Wie heeft er een geweldige ervaring met het verwijderen van tapijt op een trap?[/i]

Bijdrager
    Mac-ofiel
    ”Amsterdam”

Wie heeft er een geweldige ervaring met het verwijderen van tapijt op een trap?[/i]

Ik dus, een trap met een aantal treden alsof je een kerktoren moest beklimmen :sealed: Het tapijt zat gelijmd EN gespijkerd.
    Toen het tapijt eraf was kon ik eerst nog alle achtergebleven spijkertjes met resten tapijt verwijderen :x
    Om de achtergebleven lijmresten te verwijderen heb ik er een profesionele schuurmachine opgezet :P , daarna in de grondverf zetten, goed opschuren en zeker 2 keer in de verf zetten. Oh ja, zorg er ook voor als je met verven bezig bent je de katten ergens opsluit anders vind je door het hele huis kattenpootjes ROFL (kan er nu om lachen) :lol:

Bijdrager
    Missundaztood
    ”Amsterdam”

Wellicht is er iemand die hetzelfde probleem ooit heeft gehad:
    Een trap met teveel treden waar op dit moment fantastisch groen tapijt op zit. Dat tapijt, heel spijtig LOL, moet weg, weg, weg. Is zo gebeurd natuurlijk, ik ruk dat stuk ranzigheid er zo uit, maar dan blijft er natuurlijk een lijmgoedje zitten op de traptreden. Wie heeft er een geweldige ervaring met het verwijderen van tapijt op een trap?[/i]

foto’s

Bijdrager
    okkibokki

Bandschuurmachine

Bijdrager
    Turbanus

Ik denk dat je er het beste een andere trap in kunt zetten! Gaat veel sneller als de oude in de hoekjes opknappen enzo. Gepiel tot op het randje! En niet vergeten alu-antislip aan te brengen, ander kun je binnen de kortste keren je poesje in je tuin gaan begraven!:lol:

Bijdrager
    Amsterdam

Hey bedankt voor de tips mensen, dus toch met een schuurmachine gewoon de lijm te lijf gaan.

Turbanus een nieuwe trap? Enig idee wat een aannemer daarvoor rekent? Ik wel, want van de 1e verdieping naar de zolder wordt een vaste trap gemaakt. Je reinste oplichterij lol

Bijdrager
    Amsterdam
    ”Missundaztood”

foto’s

Echt verschrikkelijk LOL
    Die muur dan hahahaha!

Bijdrager
    Urbin Design

Mogguh. Je hebt lijm verwijderaar. Op een basis die niet gezond is voor je. Maar als je de treden om en om flink dik in die shit zet haal je de meeste lijm er vanaf. Het zijn Oranje bussen goed dik met een kwast er in zetten 2 uur of meer in laten trekken. met een plamuurmes, schroevendraaier, schaar afsteken. Kijk wel uit voor je fikken. Werkt goed hoor daarna met zo’n driehoek schuurmachine opschuren goed ontvetten. In de grond om en om. De volgende dag de andere treden om en om. Aflakken ook om en om. Dat spul is te verkrijgen bij een vloerbedekking zaak of de goede verfstore.;)

Bijdrager
    Turbanus

Echt verschrikkelijk LOL
    Die muur dan hahahaha![/quote]

Zit toch ook wat van een G3 Blue & White in vind ik!:lol:

Bijdrager
    beammeup

professionele afbijt wil vaak helpen. (maar waar haal je dat tegenwoordig…)
    en een bandschuurmachnie voor de laatste restjes.
    voor de hoeken waar je echt niet bijkunt een delta-schuurmachine.
    handige tip voor het lakken, doe de traptreden om en om, één wel, één niet, dan kun je toch nog naar boven/beneden.
    als het droog is doe je de rest.

:mrgreen:

Bijdrager
    Amsterdam

Nah, we hebben vandaag meer gedaan dan we hadden verwacht te kunnen doen. Dat scheelt maar weer. Icova-container was op tijd en we waren niet te stoppen. Morgen eerst naar Siematic om naar apparatuur te kijken en daarna ga ik weer aan de slag, Olav ook trouwens lol

Bijdrager
    okkibokki

Het lijkt “Eigen Huis & Tuin” wel zal ik Nico ff voor je bellen ? :wink:

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 1851)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.