10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Jelle

Stof onder glas MacBook Pro (2011)

Heeft iemand goed tips om stof onder het glas te verwijderen? Mijn MacBook sleep ik zo door de jaren zo’n beetje overal mee naartoe. Hij werkt nog altijd prima en na het vervangen van de batterij en het vervangen van de harde schijf voor een SSD kan ie volgens mij nog wel even mee. Het enige punt van aandacht is nu het scherm. Zijn er manieren om het stof voorzichtig te verwijderen?

Bijdrager
    McPim

Het is niet helemaal duidelijk of dit voor jouw model geldt, maar áls het kan moet het zo:

https://www.instructables.com/id/How-to-Replace-the-Macbook-Unibody-Glass-LCD/

Het is glas en breekt makkelijk, weet waar je aan begint. Meestal is stof niet zo storend als het display aan staat?

Bijdrager
    Shmoo

Tsja, stof achter het glas na negen jaar. Op  De Wallen vervangen ze dan gewoon de dame met een nieuwere.

Bijdrager
    Jelle

<p class=”cite”>McPim op 8 februari 2020 om 12:51</p>
    Het is niet helemaal duidelijk of dit voor jouw model geldt, maar áls het kan moet het zo:

https://www.instructables.com/id/How-to-Replace-the-Macbook-Unibody-Glass-LCD/

Het is glas en breekt makkelijk, weet waar je aan begint. Meestal is stof niet zo storend als het display aan staat?

Bedankt voor de tip!
    Je hebt gelijk, ik denk dat ik het er maar niet op moet wagen.
    Over het algemeen valt de zichtbaarheid van het stof nog wel mee.

Moderator
    Night

Shmoo op 8 februari 2020 om 13:46

Tsja, stof achter het glas na negen jaar. Op  De Wallen vervangen ze dan gewoon de dame met een nieuwere.

Nee Shmoo, dat waren spinnenwebben.

Bijdrager
    Dorkiban

Wat is dit forum hard aan het afglijden zeg.

Bijdrager
    Shmoo

<p class=”cite”>Dorkiban op 9 februari 2020 om 13:01</p>
    Wat is dit forum hard aan het afglijden zeg.

Als je wat vaker was langsgekomen dan had je het tussentijds in kunnen grijpen. 🦸‍♂️

Bijdrager
    Dorkiban

Mwah, gelukkig ben ik niet afhankelijk van dit forum. Ik kan namelijk maar zoveel aan sexistische, kinderachtige en naar veel mensen, naar ik mij kan voorstellen, kwetsende commentaren verdragen. Het is dus fijn om deze site steeds langer links te laten liggen.

Ik vind het vooral verbazend dat een site die toch steeds meer afhankelijk lijkt te zijn van advertenties, dit soort trollen al zo lang hun gang laat gaan. Maar het internet is groot genoeg, dus gelukkig is het voor mij niet zo’n probleem wat OMT hier in doet of niet doet.

Bijdrager
    McPim

👋🏻

Bijdrager
    Maarten2015

Night, Grijp eens in in plaats van ook te proberen grappig te zijn.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.