10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Torz

Stitch programma’s?

Wie gebruikt er zoiets en wat zijn de ervaringen?

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Stitching programma’s zijn reuze handig en werken verbazingwekkend goed, als je wel eens zelf hebt geprobeerd beelden aan elkaar te zetten met bijv. Photoshop weet je hoe lastig het kan zijn.

Bij mijn Canon digitale camera zat Photosticher, voor het maken van panorama’s. Het werkt perfect icm de panoramastand op de camera. Helaas is de versie die ik heb alleen voor OS 9. Ik heb al op de site van Canon gekeken of er een X versie is maar heb die nog niet kunnen vinden. Misschien dat het met nieuwe camera’s wel al meegeleverd wordt.

Apple heeft ook een stitcher, onderdeel van Quicktime Virtual Reality Studio. Werkt ook goed, en kan je ook simpel VR movies mee maken.

Er zijn meer stitching programma’s, als je op macworld.com zoekt op stitch of panorama of even googled vind je wel reviews.

ik hoop dat je hier wat mee kan

Bijdrager
    Deskman

Garbage in is garbage out.
    Stitchers doen het erg goed als de foto’s goed aansluiten (dus niet teveel groothoek dat geeft vertekening aan de rand), een redelijke overlap hebben en vooral proberen de foto’s gelijk van dekking te krijgen. Dus zet de automatische belichting vast (als dat al kan). In de lucht is er nou eenmaal een groot verschil in helderheid, maar op de grond rondom niet. Stitchers proberen dat te verhelpen met als gevolg een vlekkerige overloop op de naden.

Bijdrager
    rbroen

Ik heb op de Adobe Expo een demonstratie gezien van PhotoShop CS. Deze heeft een fantastische stitcher, met een hoop opties en vrijheden voor de beeldbewerker/fotograaf. 8)

Bijdrager
    Dennis002
    ”EagerB0bNerd”

Bij mijn Canon digitale camera zat Photosticher, voor het maken van panorama’s. Het werkt perfect icm de panoramastand op de camera. Helaas is de versie die ik heb alleen voor OS 9. Ik heb al op de site van Canon gekeken of er een X versie is maar heb die nog niet kunnen vinden. Misschien dat het met nieuwe camera’s wel al meegeleverd wordt.

Photostich 3.1 van Canon is er voor OS X. Ik heb heb het, maar nooit gebruikt

Bijdrager
    jobnl

Canon PhotoStitch voor Mac OSX

Ik heb zojuist een Canon EOS D300 aangeschaft.
    Daarbij zit een PhotoStitch programma dat draait onder OSX.
    Ik gebruik 10.2.6
    Ben benieuwd of het ook nog werkt onder Panther.

Met vriendelijke groeten,

Jo Brunenberg
    http://www.jobrunenberg.com

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Canon Photostitcher voor OS X

nou, da’s fraai
    hoe kom ik aan deze versie ?
    een nieuwe Canon Eos D300 kopen lijkt me niet echt een optie: ik héb al een Canon…

Bijdrager
    rbroen
    ”EagerB0bNerd”

Canon Photostitcher voor OS X

nou, da’s fraai
    hoe kom ik aan deze versie ?
    een nieuwe Canon Eos D300 kopen lijkt me niet echt een optie: ik héb al een Canon…

EagerB0bNerd: Daar vinden we vast wel wat op! :innocent:

Meneer Jo Brunenberg: Welkom op macosx.nl! Ik heb 9 jaar geleden het genoegen gehad stage te lopen bij Jan Daems (u wel bekend) waar ik veel heb kunnen leren over het grafische vakgebied. Ik weet zeker dat uw bijdrage aan deze site behulpzaam zal zijn!

Bijdrager
    jobnl

Hallo R. Broen

Meneer?
    Dat mag er wel af….
    en Jan Daems gaat binnenkort in de VUT…
    Leuk je hier tegen te komen!

Overigens: Wat ik niet weet is of Canon Photostitch met elke digicam werkt. Het programma gebruikt informatie uit de opname (zoals gebruikt brandpunt) om op de juiste manier te kunnen stitchen.

Groeten,

Jo Brunenberg

Bijdrager
    Bert

OFF TOPIC

”jobnl”

en Jan Daems gaat binnenkort in de VUT…

Dacht dat hij inmiddels allang met de VUT was en heb ‘m in Weert nog wel eens gezien en gesproken, dus doe hem ook maar de groeten van mij want ik heb nog in 1984 les van hem gehad…

Nou hoor je ze denken… nee IK kan (mag) nog niet met de VUT:lol: :lol: :lol:

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.