One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Airport & Netwerken » stippellijntje en uitval

stippellijntje en uitval

Profielfoto van atlasemiel

atlasemiel op 10 oktober 2017 #

Hi,

Allereerst heb ik natuurlijk het forum doorzocht en het zal vast wel ergens staan maar dit lijkt me toch sneller te gaan.

KPN adsl met wifi router die uitstaat (wifi dan).
bekabeld naar een time capsule.
netwerk aangemaakt en alles ok
4 jaar later; om een schuurtje verderop ook te voorzien van wifi, een airport express erbij gekocht
aangesloten via ‘uitbreiden bestaand netwerk’

dat leek goed te gaan maar nu zie ik vaak een stippellijntje staan en/of ‘het apparaat wordt niet gevonden’ (kan aan de afstand liggen)

Nu las ik ergens dat een stippellijntje betekend dat je niet ‘een nieuw netwerk’ optie hebt gekozen maar ‘netwerk uitbreiden’. Maar ik denk dat ik dat ook wil, uitbreiden. Of wil ik dat niet? Moet ik gewoon het zelfde netwerk aanmaken als mijn oude thuisnetwerk met de zelfde inlog voor een beter resultaat. Ik dank u allen bij voorbaat.

Profielfoto van fred44nl

fred44nl op 10 oktober 2017 #

als een airport met een utp-kabel wordt aangesloten, dan moet je kiezen voor “Maak draadloos netwerk aan”.
bij een “draadloze” verbinding moet je kiezen voor “Breid bereik draadloos netwerk uit”.
in het laatste geval krijg je in de afbeelding van het Airport configuratie programma een stippeltjes-lijn.
je kunt deze instelling beter doen als de airport dicht bij de TimeCapsule is, dan heb je altijd verbinding.

nu ik het zo opschrijf denk ik dat die AE dan bekabeld moet zijn als ik de optie “gewoon het zelfde netwerk aanmaken als mijn oude thuisnetwerk met de zelfde inlog” …………..

ah je was me voor, maar dan is het toch goed zo. Cheers Fred

Profielfoto van McPim

McPim op 10 oktober 2017 #

Een stippellijn wil gewoon zeggen dat de Express draadloos in je netwerk hangt en niet bedraad (dat is een doorgetrokken lijn). Je instelling is goed dus het bereik zal inderdaad het probleem zijn als je AE soms niet gevonden wordt. Kabel trekken of dichterbij hangen zijn dan de opties.

Profielfoto van Jos Opel

Jos Opel op 10 oktober 2017 #

Of internet via het Stopcontact

atlasemiel op 12 oktober 2017 #

/uploads/community/19aba43a37c674ea4caf9688e1f6fa77d05648b7_50841.jpeg

Profielfoto van McPim

McPim op 12 oktober 2017 #

Als je dat tussen ‘img’ tags zet zien we ook een plaatje…:wink: :

Je wil zeggen: kabel getrokken, probleem opgelost??(y)

atlasemiel op 13 oktober 2017 #

Ah, kijk, dank je.(y)

Opzicht heb ik niet echt een probleem meer. Maar wat ik wilde zeggen is dat onbekabeld in iOS bovenstaande plaatje geeft en op OSX heeft het hok een stippellijntje naar de Time Capsule (wat de juiste weergave is) ?!?.

Opmerkelijk

Profielfoto van McPim

McPim op 13 oktober 2017 #

Ah, dat bedoel je :wink: . In mijn ervaring zijn die ‘lijntjes’ niet altijd even betrouwbaar.. Ik heb vaker gezien dat het type lijn of de volgorde van apparaten in het visuele overzicht soms niet klopt, of af en toe verandert. Niet teveel waarde aan hechten.

atlasemiel op 13 oktober 2017 #

schoonheidsfoutje

Over dit topic

Gestart op 10 oktober 2017 door atlasemiel

Laatste reactie door atlasemiel

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?