9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    baziel

Stilstaand tekstblokje in iMovie

Hoi iedereen,
    Ben momenteel bezig met een jaaroverzichtje te maken mbv iMovie 10. Dit zijn vooral foto’s en enkele video’s. Graag zou ik tussen de gebeurtenissen een klein tekstje willen schrijven (max. 30 woorden). Blijkbaar is dit niet zo makkelijk omdat alle Tekstmogelijkheden in iMovie veronderstellen dat je een titel wil maken waardoor je weinig/geen aanpassingsmogelijkheden hebt.

Ik zou graag hebben dat de tekst simpelweg even verschijnt en geen animaties vertoont.
    Momenteel los ik het op door de Scrolling preset te gebruiken aangezien deze een tekstje tolereert.

Google resultaten hielpen me niet verder. Hopelijk weet iemand een soort van workaround?
    Verder nog prettige feestdagen!

Sleutelbeheerder
    Night

Ik denk dat je daarvoor in photoshop aan de gang moet.

Bijdrager
    Robbie122

In Photoshop een document aanmaken en het juiste formaat maken en dan dat stukje tekst typen en opslaan als .JPEG.
    Je sleept dan dit plaatje in iMovie (stukje waar je dit blokje wil) en dan krijg je als het goed is een optie om een afbeelding in de video te krijgen.

Bijdrager
    KarelWillem

Die snap ik niet helemaal.

Je kiest een ‘titel’ die het meest lijkt op wat je wilt hebben.
    Past tekst aan, past formaat e.d. aan. Links- of rechtslijnend. Kleur, achtergrond, noem het maar…

En daar staat je stilstaande tekstblok, zo lang als je maar wilt.

Bijdrager
    Masto

Aangezien Baziel niet meer reageert en dus ook niet kan bedanken voor de tip, doe ik het maar. Ik zat met hetzelfde probleem en jij geeft daar de oplossing voor.

Bedankt KarelWillem!

Bijdrager
    KarelWillem

:)

Bijdrager
    baziel

Alvast bedankt voor de antwoorden maar zou het uiteraard liefst in iMovie zelf doen..

KarelWillem, welke Titel preset gebruikt u dan? Ik kies nu bijvoorbeeld Standaard en de mogelijkheden om grootte en uitlijning hiervan aan te passen zijn in het grijs.. niet aanklikbaar dus. Ik begrijp niet wat ik verkeerd doe (zie screenshot)

Bijdrager
    baziel

Blijkbaar een dikke bug (of bewust??) in iMovie!! Net als kaarten-optie die niet aanwezig is in de Nederlandse iMovie.
    De presets Centered en Lower zijn wel aanpasbaar.
    In verschillende topics reageren wel meerdere mensen met dit probleem.

KarelWillem zal dan de enigste zijn waar alles perfect werkt

Bijdrager
    KarelWillem
    baziel op 30 december 2013

…De presets Centered en Lower zijn wel aanpasbaar…

Blijkbaar had ik toevallig net de juiste aangeklikt.:)

Of het een bug is of niet, is niet echt relevant in het kader van dit topic.
    Je kan met deze presets alles doen wat je wil. Opgelost dus.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.